رفتن به بالا

پایگاه خبری فرهنگی اجتماعی ایلام 53

تعداد اخبار امروز : 5 خبر


  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۲۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 3 May
رئیس کل دادگستری استان ایلام؛

کاهش ۳۳ درصدی پرونده های قضایی استان ایلام

نشست خبری رئیس کل دادگستری استان ایلام با اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش ایلام ۵۳ ؛ عمران علی محمدی رییس دادگستری استان ایلام در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه گفت:در ۵ ماه گذشته ۳۳درصد پرونده های موجود در استان ایلام بررسی و کاهش یافت.وی با اشاره به بازدید مستمر از حوزه های قضایی استان ، گفت: هر شعبه قضایی در ۵ ماه گذشته ۳ بار مورد بازدید قرار گرفته است.

وی گفت: برای اولین بار سامانه تحلیل هوشمند بنگاه های اقتصادی برای اولین بار در کشور توسط سیستم قضایی استان طراحی و تولید شد که در این سیستم افراد فروشنده املاک متوجه میشوند که فرد خریدار تمکن مالی برای انجام معامله را دارد.عمران علی محمدی گفت:در ۵ ماه گذشته بیش از ۷۴ درصد شعب نامتعارف در حوزه قضایی استان کاهش یافت به نحوی که هم اکنون تنها ۶ شعبه قضایی در استان دارای بیش از ۲۰۰ پرونده هستند.

رییس دادگستری استان ایلام گفت: در ایام اربعین، حوزه قضایی استان با بازدیدهای مستمر و مداوم، پیگیر امور مربوط به طرح های مختلف اربعین استان بود.علی محمدی گفت: بازدیدهای مستمر قضات از زندان ایلام در ۵ ماه گذشته در دستور کار بوده و تلاش شده تا شرایط لازم برای زندانیان فراهم شود.

رییس دادگستری استان ایلام گفت: در ۷ ماه گذشته ۱۰۷۱ مورد حکم قضایی جایگزین حبس صادر شده است.عمران علی محمدی گفت: با بررسی های انجام شده افراد دستگیر شده در اغتشاشات اخیر، با ارتباط با سرویس های جاسوسی درصدد تخریب و آشوبگری بودند که با بصیرت مردم این فتنه خاموش شد.

وی گفت: برخی نیز به صورت ناآگاهانه در تله افراد آشوب طلب گرفتار شده، که با قرار وثیقه آزاد شدند.معاون اجتماعی دادگستری استان ایلام نیز در این نشست گفت: با تلاشهای صورت گرفته ۲۳ درصد پرونده های طلاق منجر به صلح و سازش شده است.

خسروی زاد سرپرست دادگاه‌های تجدیدنظر استان ایلام گفت: نرخ پرونده در دادگاه های تجدید نظر استان ایلام در پایین ترین سطح ممکن قرار دارد و اکثر شعب این حوزه فاقد شعب نامتعارف هستند.

تعمیرکاری مسول فناوری اطلاعات دادگستری استان ایلام گفت: با ایجاد پابند الکترونیک جهت کاهش آرا کیفری و کم شدن جمعیت زندانی‌ها کمک شایانی شده است.

احسانی مدیرکل زندانهای استان ایلام در این نشست خبری گفت: بسته های حمایتی برای خانواده های زندانیان توزیع شده است و با انجام اقدامات کارآفرینی سعی در مهارت آموزی به زندانیان برای اشتغال پس از آزادی هستیم.وی گفت:با استقرار شعبه اجرای احکام در زندان ایلام، درخواست های زندانیان استان به صورت سریع مورد بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط