رفتن به بالا

پایگاه خبری فرهنگی اجتماعی ایلام 53

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 20 April
رئیس کل دادگستری استان ایلام؛

کاهش ۳۳ درصدی پرونده های قضایی استان ایلام

نشست خبری رئیس کل دادگستری استان ایلام با اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش ایلام ۵۳ ؛ عمران علی محمدی رییس دادگستری استان ایلام در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه گفت:در ۵ ماه گذشته ۳۳درصد پرونده های موجود در استان ایلام بررسی و کاهش یافت.وی با اشاره به بازدید مستمر از حوزه های قضایی استان ، گفت: هر شعبه قضایی در ۵ ماه گذشته ۳ بار مورد بازدید قرار گرفته است.

وی گفت: برای اولین بار سامانه تحلیل هوشمند بنگاه های اقتصادی برای اولین بار در کشور توسط سیستم قضایی استان طراحی و تولید شد که در این سیستم افراد فروشنده املاک متوجه میشوند که فرد خریدار تمکن مالی برای انجام معامله را دارد.عمران علی محمدی گفت:در ۵ ماه گذشته بیش از ۷۴ درصد شعب نامتعارف در حوزه قضایی استان کاهش یافت به نحوی که هم اکنون تنها ۶ شعبه قضایی در استان دارای بیش از ۲۰۰ پرونده هستند.

رییس دادگستری استان ایلام گفت: در ایام اربعین، حوزه قضایی استان با بازدیدهای مستمر و مداوم، پیگیر امور مربوط به طرح های مختلف اربعین استان بود.علی محمدی گفت: بازدیدهای مستمر قضات از زندان ایلام در ۵ ماه گذشته در دستور کار بوده و تلاش شده تا شرایط لازم برای زندانیان فراهم شود.

رییس دادگستری استان ایلام گفت: در ۷ ماه گذشته ۱۰۷۱ مورد حکم قضایی جایگزین حبس صادر شده است.عمران علی محمدی گفت: با بررسی های انجام شده افراد دستگیر شده در اغتشاشات اخیر، با ارتباط با سرویس های جاسوسی درصدد تخریب و آشوبگری بودند که با بصیرت مردم این فتنه خاموش شد.

وی گفت: برخی نیز به صورت ناآگاهانه در تله افراد آشوب طلب گرفتار شده، که با قرار وثیقه آزاد شدند.معاون اجتماعی دادگستری استان ایلام نیز در این نشست گفت: با تلاشهای صورت گرفته ۲۳ درصد پرونده های طلاق منجر به صلح و سازش شده است.

خسروی زاد سرپرست دادگاه‌های تجدیدنظر استان ایلام گفت: نرخ پرونده در دادگاه های تجدید نظر استان ایلام در پایین ترین سطح ممکن قرار دارد و اکثر شعب این حوزه فاقد شعب نامتعارف هستند.

تعمیرکاری مسول فناوری اطلاعات دادگستری استان ایلام گفت: با ایجاد پابند الکترونیک جهت کاهش آرا کیفری و کم شدن جمعیت زندانی‌ها کمک شایانی شده است.

احسانی مدیرکل زندانهای استان ایلام در این نشست خبری گفت: بسته های حمایتی برای خانواده های زندانیان توزیع شده است و با انجام اقدامات کارآفرینی سعی در مهارت آموزی به زندانیان برای اشتغال پس از آزادی هستیم.وی گفت:با استقرار شعبه اجرای احکام در زندان ایلام، درخواست های زندانیان استان به صورت سریع مورد بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط