رفتن به بالا

پایگاه خبری فرهنگی اجتماعی ایلام 53

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۸ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 27 April

۱۷ مرداد ماه مصادف است با سالروز شهادت شهید صارمی از خبرنگاران و قلم‌زنان عرصه فرهنگ و رسانه که یاد و خاطره ای ایشان همیشه در اذهان ملت باقی خواهد ماند.

حامد گنجی، ایلام ۵۳ – قلم مفهومی مقدس است که جوهره‌ی وجودی آن، علم، شناخت، آگاهی و عدالت‌طلبی است و هرکسی که در این راستا فعالیت میکند را میتوان دارای رسالتی عظیم‌الشان دانست که اعتلای جامعه و کشور خود را میسر می سازد.
در هر جامعه ای خبرنگاران و اهالی فرهنگ و رسانه نقشی بی بدیل در رشد و توسعه آن دارند. اطلاع رسانی و مطالبه گری به منظور تحقق مفهوم واقعی پیشرفت و تمدن را نمیتوان به راحتی از جامعه حذف کرد لذا خبرنگاران با همه سختی ها در برابر عواملی قد علم میکنند که قصد به عقب راندن اذهان بیدار، از رسیدن به آگاهی را دارند.
خبرنگاران را نمیتوان در زمره افراد عادی جامعه به شمار آورد چراکه ویژگی هایی نظیر عدالت طلبی عملی، شجاعت، مهارت، تفکری باز و همه جانبه نگر، خودآگاهی، نیک اندیشی و … آنان را از سایر افراد متمایز می سازد و به سمتی سوق می دهد که به تکیه گاهی محکم برای تحقق مطالبات مردم تبدیل می شوند.
نگاه حکومت ها و دولت ها به رسانه ها و میزان مشارکت دادن آن ها در تصمیمات اتخاذ شده و یا نظر خواهی از آنان برای تصمیم گیری در امورات مختلف یکی از مهم ترین نکاتی است که اگر توسط سیاست مداران و رهبران جوامع به صورت کامل عملیاتی شود نتایج مثبتی از جمله تسهیل گیری در اجرای طرح ها و برنامه ها، اقناع افکار عمومی و توسعه فردی و اجتماعی را به دنبال خواهد داشت؛ یعنی دقیقا همان چیزی که هر مسئولی در هر کشوری به دنبال تحقق آن است.
در عصری که اینترنت و تکنولوژی های مختلف علی رغم کارکردهای مثبتی که به دنبال داشته اند، معایبی را نیز برای جریان اطلاع رسانی به وجود آورده اند؛ وجود خبرنگارانی متعهد و بامهارت، که از عمق وجود خویش برای رساندن خبری صحیح به مخاطب تلاش میکنkد نعمتی بسیار بزرگ است.
۱۷ مرداد ماه مصادف است با سالروز شهادت شهید صارمی؛ از خبرنگاران و قلم‌زنان عرصه فرهنگ و رسانه که یاد و خاطره ای ایشان همیشه در اذهان ملت باقی خواهد ماند. اعتقاد داریم که خون پاک به زمین ریخته شده ی این شهید بزرگوار جریان خبر، اطلاع رسانی، و مطالبه گری را هموارتر میکند.

اخبار مرتبط