رفتن به بالا

پایگاه خبری فرهنگی اجتماعی ایلام 53

تعداد اخبار امروز : 1 خبر


  • شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۲۵ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 4 May

سیدآرمین حسینی؛ در روز عاشورا، امام حسین (ع) به همراه یاران باوفای خود در کربلا علیه ظلم و فساد نهضتی عظیم و انسان‌دوستانه را آغاز کرد که از آن زمان تا امروز نماد اصالت، عدالت، و انسانیت شده است. این قیام به‌عنوان قیام عاشورا، از ارزش‌های بسیاری برخوردار است که می‌توان چندی از آنها را […]

سیدآرمین حسینی؛ در روز عاشورا، امام حسین (ع) به همراه یاران باوفای خود در کربلا علیه ظلم و فساد نهضتی عظیم و انسان‌دوستانه را آغاز کرد که از آن زمان تا امروز نماد اصالت، عدالت، و انسانیت شده است. این قیام به‌عنوان قیام عاشورا، از ارزش‌های بسیاری برخوردار است که می‌توان چندی از آنها را بیان کرد:

۱. عدالت و استقامت: امام حسین (ع) با قیام خود علیه ظلم و فساد به اصل عدالت و استقامت پایبند بود و به دنبال برقراری این ارزش‌ها در جامعه بود.

۲. صداقت و وفاداری: امام حسین (ع) با تمام وفاداری و صداقت خود، از راه حق را پیش گرفت و تا آخرین لحظه در کنار اهداف انسانی خود برای نجات جامعه ایستاد.

۳. ایثار و بزرگواری: امام حسین (ع) به همراه یارانش، با قربانی‌کردن جان و اموال خود، به بزرگواری و ایثار در راه نجات بشریت پیوست.

۴. مقابله با ستم و استبداد: امام حسین (ع) با قیام خود، مقابله جدی با ستم، استبداد و فساد انجام داد و به مظلومان امید بخشید.

۵. پایبندی به اصول اسلامی: قیام امام حسین (ع) نشان دهنده عشق و اعتقاد او به اسلام و مبانی آن بود که برای حفظ و گسترش اسلام از جان خود گذشت.

قیام امام حسین (ع) تاکید بر انسانیت، عدالت، و اصالت اخلاقی دارد و برای همیشه نمادی از مبارزه علیه ستم، برتری حق بر باطل و پایمردن به اراده الهی است. این ارزش‌ها همچنان در جامعه‌های انسانی به عنوان نمونه‌های الهام‌بخش برای انسان‌ها از گذشته تا حال حائز اهمیت هستند.

اخبار مرتبط