رفتن به بالا

پایگاه خبری فرهنگی اجتماعی ایلام 53

تعداد اخبار امروز : 4 خبر


  • یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 28 April

دکتر جاسم محمدی گفت: امسال نیز تردد زائران اربعین حسینی (ع) در فصل گرما انجام می‌پذیرد و با توجه به گرمای طاقت‌فرسای شهرستان مهران، باید تمام امکانات لازم برای مقابله با گرمازدگی احتمالی زائرین فراهم شود.

به گزارش پایگاه خبری ایلام ۵۳؛ محمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام، استفاده از تمام ظرفیت‌ها و امکانات را برای ارائه خدمات مطلوب به زائران اربعین حسینی (ع) لازم دانست و اظهار داشت: با توجه به اینکه امسال کرونا به اتمام رسیده و شرایط تردد در مرز بین‌المللی مهران تسهیل شده است، پیش‌بینی می‌شود امسال شاهد حضور زائران بیشتری در این مرز برای ورود به کشور عراق باشیم بنابراین لازم است در این خصوص تدابیر لازم اندیشیده شود و می‌بایست تمام ملزومات و تجهیزات مورد نیاز و زیرساخت‌های مناسب را فراهم سازیم.

دکتر جاسم محمدی افزود: امسال نیز تردد زائران اربعین حسینی (ع) در فصل گرما انجام می‌پذیرد و با توجه به گرمای طاقت‌فرسای شهرستان مهران، باید تمام امکانات لازم برای مقابله با گرمازدگی احتمالی زائرین فراهم شود.

وی تصریح کرد: می‌بایست از نقاط ضعفی که در خدمت‌رسانی اربعین گذشته داشتیم، درس بگیریم و در جهت رفع آن گام برداریم و نقاط قوت را نیز تقویت کنیم و با بررسی چالش‌ها و فرصت‌ها، تمام تلاش خود را در خدمات‌رسانی بهتر داشته باشیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد باقر هاشمی مسئول نهاد رهبری در این دانشگاه در بخش دیگری از این جلسه، با اشاره به مشکلات در حوزه درمان و دارو، گفت: امسال با توجه به فراهم شدن امکانات، تردد‌ها به سمت مرز افزایش خواهد یافت و ما باید برنامه‌ریزی لازم را در خصوص مدیریت نیروهای درمانی و بهداشتی،  تهیه دارو، امکانات درمانی و تجیز بیمارستان امام حسین (ع) مهران داشته باشیم.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه نیز با اشاره به اهمیت مدیریت نیروهای درمانی و بهداشتی در ایام اربعین حسینی، خاطرنشان کرد: با دانستن تعداد نیروهایی که از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در استان ایلام حاضر خواهند شد، می‌توانیم در بحث پشتیبانی و فراهم کردن تجهیزات و امکانات لازم مثمر ثمر واقع شویم.

دکتر صیدنور علیمرادی در خصوص تعداد دستگاه‌های آمبولانس خدمات‌رسان در زمان اربعین، اظهار داشت: امسال ۱۰۰ آمبولانس، ۱۲ اتولانس (اتوبوس آمبولانس)، ۱۲ موتولانس (موتور آمبولانس) و ۴ بالگرد از سوی استان‌های معین در استان ایلام حاضر خواهند شد و استان ایلام نیز با ۴۹ آمبولانس ۲ اتولانس و یک موتولانس به زائرین خدمات ارائه می‌کند.

دکتر شهرام کارگر معاون درمان دانشگاه نیز با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته برای حضور بیش از ۲۸۹ نفر متخصص، پزشک، پرستار و سایر نیروهای درمانی در این مرز، گفت: سعی خواهیم کرد با برنامه‌ریزی دقیق این نیروها را مدیریت کنیم و در مناطق مختلف خدمات درمانی لازم را به زائرین مراجعه‌کننده به سمت مرز بین‌المللی مهران ارائه دهیم و همچنین بیمارستان امام حسین (ع) مهران را مورد بررسی دقیق قرار دادیم و تلاش می‌کنیم تا قبل از اربعین چالش‌های این بیمارستان را حل کنیم.

دکتر رسول دشتی معاون غذا و دارو نیز در بخش دیگری از این جلسه با اشاره به نیاز استان به خرید دارو و سرم برای درمان اولیه‌ی گرمازدگی مراجعین به سمت مرز، تصریح کرد: بیمارستان‌ها و مراکز درمانی منتهی به مرز باید از لحاظ دارویی تجهیز شوند و تلاش می‌کنیم در این خصوص اقدامات لازم صورت گیرد.

اخبار مرتبط