رفتن به بالا

پایگاه خبری فرهنگی اجتماعی ایلام 53

تعداد اخبار امروز : 1 خبر


  • شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۲۵ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 4 May
  • جمعه 6 مرداد 1402 - 14:02
  • کد خبر : 269983
  • پیشخوان
  • چاپ خبر : ۱۳ شهریورماه مانور بازگشایی مدارس برگزار می شود
مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام؛

۱۳ شهریورماه مانور بازگشایی مدارس برگزار می شود

دومین نشست پروژه مهر استان ایلام، به صورت مشترک با روسای ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق برگزار شد.

به گزارش ایلام ۵۳؛علی درویشی مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام در این نشست ضمن خیرمقدم به حضار، فرارسیدن ایام محرم‌ و ایام الله تاسوعا و عاشورای حسینی را تسلیت گفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام اظهار داشت: باید مهر ماه را جدی بگیریم و از همین الان با برنامه‌ریزی می‌بایست ضمن تشکیل کارگروه‌ها و کمیته‌های مختلف، کارها و اقدامات را به صورت مناسبی پیش ببریم تا در بازگشایی مدارس مشکلی نداشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام بیان داشت: ثبت نام دانش آموزان از مقوله‌های بسیار مهم در آموزش و پرورش است و در انجام این فرایند نباید وجهی از دانش آموزان به جز پول بیمه و کتاب دریافت شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: زیر مجموعه ادارات باید قوی باشد. روسای ادارات باید در انتصابات، افراد خبره را منصوب کنند. مجموعه‌ی آموزش و پرورش در سطح ادارات و بدنه‌ی مدارس باید پویا و کارآمد باشد.

علی درویشی مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام با بیان اینکه همگرایی بسیار خوبی در مجموعه اداره کل و شهرستان‌ها و مناطق به صورت طولی و عرضی شکل گرفته است، اظهار داشت: این همگرایی باعث شده تا افراد کیفیت و کمیت کار خود را بهبود ببخشند؛ به گونه‌ای که بعضی از همکاران ما تا نیمه‌های شب در محل کار هستند و امورات را پیگیری و ساماندهی میکنند.

وی همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره بین المللی “الف تا” گفت: برگزاری این جشنواره حرکت بسیار قابلی بود و آثاری هم از استان ایلام دراین رویداد بین المللی شرکت داشتند که جا دارد از همه‌ی همکاران و دانش آموزان شرکت کننده و حوزه های معاونت آموزش ابتدایی و متوسطه در این زمینه تقدیر و تشکر کنم.

رئیس دستگاه تعلیم و تربیت استان ایلام با اشاره به احتمال حضور رئیس جمهور در استان، اظهار کرد: برنامه‌ی مدونی در این اداره کل برای حضور رئیس جمهور در استان داریم. همه‌ی مجموعه‌ی آموزش و پرورش استان اعم از اداره کل و شهرستان ها و مناطق می بایست آمادگی لازم را داشته و کارگروه های مربوطه را تشکیل دهند.

درویشی اضافه کرد: برای سال تحصیلی آینده مدیران و معلمان جدید در مدارس باید توجیه و کلاس های توجیهی و کارگاهی برای آنان برگزار شود. هرچقدر روی این افراد از نظر آموزشی کار شود بهتر است. همچنین می بایست همه‌ی کادر اجرایی مدارس و نیروهای اداری، مسلط به بخشنامه ها و دستورالعمل ها و آیین نامه های مربوطه باشند.

وی همچنین با اشاره به اهمیت چشمگیر جشنواره شهید رجایی برای آموزش و پرورش، جدی تلقی کردن این جشنواره را، برای عملکرد بهتر مجموعه‌ی آموزش و پرورش خواستار شد.

علی درویشی اضافه کرد: همه‌ی مدارس به صورت یکسان مهم هستند چراکه ما یک مجموعه‌ی آموزش و پرورش هستیم. تفاوتی بین مدارس قرار نمی‌دهیم. از نظر توجه به مدارس، باید از همه‌ی ابعاد با همه‌ی مدارس یکسان برخورد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام افزود: تحلیل های آزمون های پایانی مدارس در همه‌ی پایه ها و مقاطع انجام شود. باید تحلیل داده داشته باشیم تا موفق شویم و مدارس بدانند نقاط ضعف و قوتشان کجاست. باید بررسی میدانی در این زمینه صورت گیرد. اگر میخواهیم آینده را پیش بینی کنیم و از قافله علم عقب نمانیم باید روی کارهای تحلیلی و آماری کار کنیم.

علی درویشی اعلام کرد: ۱۳ شهریور ماه مانور بازگشایی مدارس در سراسر مدارس استان برگزار خواهد شد. بنابراین همه‌ی موارد باید تا آن‌ موقع انجام و تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری فراهم شده باشند. همچنین اینکه میبایست برنامه‌ی هفتگی مدارس تا پایان مرداد ماه در سه نسخه چاپ و یک نسخه در مدرسه، یک نسخه در اداره و یکی دیگر در اداره کل باشد. چراکه وقتی برنامه هفتگی وجود داشته باشد یعنی همه چی رو به روال و در دسترس است. این برنامه ها نیز باید با اسم دبیر و آموزگار باشند.

وی همچنین افزود: در همین زمینه چون مانور بازگشایی مدارس در شهریورماه برگزار می شود و در این ماه اربعین را هم در پیش داریم، امتحانات داخلی مدارس در شهریورماه دستخوش تغییر می شود که به مدارس و دانش آموزان اعلام خواهد شد.

کلاس بندی ها در مدارس، آموزش سرایداران و خدمتگزاران، تسریع در روند صدور ابلاغ ها، ساماندهی تجهیزات مازاد، ساماندهی چمن های مصنوعی درون مدرسه‌ای، سرویس مدارس، کتب درسی، لباس فرم دانش آموزان، برگزاری یک یادواره شهید در هر مدرسه از استان برای سال تحصیلی آینده، ارائه‌ی گزارش عملکرد کارگروه‌های پروژه مهر به دبیرخانه در بازه‌های زمانی هفتگی و دو‌هفته یکبار و … از دیگر مواردی بود که مدیرکل آموزش و پرورش استان به آن‌ها اشاره کرد.

اخبار مرتبط