رفتن به بالا

پایگاه خبری فرهنگی اجتماعی ایلام 53

تعداد اخبار امروز : 1 خبر


  • شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۲۵ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 4 May
  • یکشنبه 25 تیر 1402 - 12:00
  • کد خبر : 269968
  • پیشخوان
  • چاپ خبر : جذب بازماندگان از تحصیل موضوعی فرابخشی است

نشست کارگروه شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل ۶ تا ۱۱ سال (طرح شهید محمودوند) برگزار شد

به گزارش ایلام ۵۳؛علی درویشی مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام در این نشست با تقدیر از حضور اعضاء در کارگروه استانی، شناسایی و جذب این کودکان را دارای ابعاد مختلف سیاسی اجتماعی و جغرافیایی دانست و گفت: این امکان وجود دارد همین تعداد اندک را بهانه ای برای ناکارآمدی دستگاه تعلیم و تربیت نشان دهند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اظهار داشت: تعدادی از این دانش آموزان بازمانده از تحصیل در نزدیکی خط راس جغرافیایی با استان های همجوار هستند که به علت عدم اسکان ثابت در استان از تحصیل بازمانده اند.

درویشی به اقدامات آموزش و پرورش استان برای جذب کودکان اشاره کرد و افزود: این موضوعی فرابخشی است و باید تمام دستگاه ها به این امر کمک کنند و پای کار انسداد بی‌سوادی باشند.

امین دوست محمدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام نیز در این نشست اظهار داشت: بازماندگی از تحصیل دلایل مختلفی دارد که باید دلایل ترک تحصیل و ابزار حل مسئله ی آن در اولویت برنامه ها برای رفع مشکل باشد.

وی تصریح کرد: شناسایی دلایل بازمانده شدن از تحصیل به صورت واضح و احصا آن کمک بزرگی به ریشه کنی این معضل می کند.

امین دوست محمدی در پایان با تقدیر و تشکر از زحمات مجموعه‌ی آموزش و پرورش استان ایلام افزود: هرجایی لازم باشد مجاری اعتباری را برای بازگرداندن کودکان و نوجوانان به تحصیل فراهم و از هیچ کمکی دریغ نمی کنیم.

پیش بهار مدیر کل امور اجتماعی استانداری با اشاره به تعداد آمار بازمانده از تحصیل استان گفت: می توان با برنامه ریزی منسجم، این تعداد را جذب و موضوع را در سطح استان مدیریت کرد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری ایلام بیان داشت: با استفاده از ظرفیت همه دستگاه ها از جمله صداوسیما، فرمانداران و بخشداران و دهیاری ها زمینه جذب و بازگشت به تحصیل کودکان بازمانده فراهم شود.

وی همچنین از اهتمام آموزش و پرورش استان در شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل تقدیر و به منظور همکاری و زمینه سازی برای رفع مشکلات این حوزه اعلام آمادگی کرد.

فاطمه پاپی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان نیز در این نشست گفت: در مجموع ۵۳۹ دانش آموز بازمانده از تحصیل در سطح استان وجود دارد که برای جذب و ثبت نام آنان در مدارس اقدامات مختلف صورت گرفته است. از جمله اینکه به ازای هر چند کودک بازمانده از تحصیل یک رابط مشخص شده که امورات تحصیلی و ثبت نام آنان را پیگیری می نماید.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان ایلام افزود: در این طرح ۷۷ نفر جذب و برای ادامه تحصیل به مدارس معرفی شدند.

پاپی با بیان اینکه شناسایی دانش آموزان با روش های مختلف ادامه دارد، عمده دلایل ترک تحصیل را معلولیت جسمی حرکتی شدید، فوت و مهاجرت از استان عنوان و اضافه کرد: مجموع دلایل مطرح شده عدد قابل توجه ۴۰۰ نفر از مجموع کل آمار را شامل می شوند و مابقی آمار به دلایل دیگر از تحصیل بازمانده اند که درصدد جذب آنان هستیم.

اخبار مرتبط