رفتن به بالا

پایگاه خبری فرهنگی اجتماعی ایلام 53

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March

نشست خبری ولی اله ناصری مدیرعامل شرکت برق استان ایلام با اصحاب رسانه برگزارشد.

حامد گنجی – به گزارش پایگاه خبری ایلام ۵۳؛ دکتر ناصری در این نشست با اصحاب رسانه ضمن تشریح وضعیت مصرف برق در استان گفت: در سال ۱۴۰۰ مصرف برق در استان روند صعودی گرفت که با تلاش همکاران در بخش های مختلف این شرکت در استان، این میزان در سال ۱۴۰۱ کاهشی شده است.

مدیرعامل شرکت منطقه ای برق استان گفت:با توجه به کاهش مصرف برق در استان، توانستیم میزان ساعات خاموشی در استان را نسبت به سال گذشته به میزان ۲۰ درصد کاهش دهیم تا هم استانی های عزیز بتوانند از نعمت برق بهره مند شوند.

ناصری گفت:با توجه به وقوع پدیده خشکسالی در سطح کشور و افزایش بی سابقه دما شرایط کم سابقه ای در تامین برق مشترکین بوجود آمد که این کمبود انرژی با اقدامات مختلفی همچون برنامه ریزی فعالیت ۱۹ ساعته چاه های کشاورزی و عدم فعالیت در ۵ ساعت پیک، برنامه ریزی اعمال محدودیت ۱۲ ساعتها به شرکت های صنعتی در طول یک روز در هفته، جلب مشارکت بیش از ۱۵۰۰ مشترک در برنامه های پاسخگویی بار، نظارت و پایش بار ادارات سطح استان، تعدیل بار روشنایی معابر بلواری در سطح شهرها ، تغییر ساعات کار ادارات و جمع آوری برق های غیرمجاز مرتفع و تابستان سخت گذشته بدون اعمال خاموشی به هم استانی های عزیز سپری شد.

مدیرعامل شرکت منطقه ای برق استان ایلام گفت: برای کنترل و نظارت بر بار مصرفی ادارات استان کنتور هوشمند نصب شده است و از مسئولین ادارات استان خواسته شده است تا به میزان ۳۰ درصد در طول ساعات کاری هفته و ۶۰ درصد در ساعات غیرکاری از میزان مصرف خواهد بکاهند.

دکتر ناصری گفت: در سال ۱۴۰۲ پیش بینی شده است که نیاز مصرف استان ۵۰۰ باشد که در این راستا میبایست با آگاه سازی و همکاری مردم و مسئولان در سطح استان ۴۵ مگاوات کاهش پیک اتفاق بیفتد.

مدیرعامل شرکت برق استان ایلام با بیان بیشترین اینکه بیشترین درصد میزان پیک بار در شهرستان ایلام است، گفت: شهرستان های دهلران و دره شهر در رده های بعدی قرار دارند.

دکتر ناصری گفت: شهرستان های مهران، دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره در هنگام تابستان در وضعیت تعرفه گرمسیری قرار می‌گیرند.

وی با تشریح برنامه های گذر از پیک ۱۴۰۲ اشاره کرد: کنترل پذیری وضعیت مصرف چاه های کشاورزی و مشترکین صنعتی و ادارات در حال انجام است تا از مصرف بی رویه برق توسط این مشترکین جلوگیری شود.

مدیرعامل شرکت برق استان ایلام گفت:طرح پاداش صرفه جویی مشترکین خانگی امسال نیز همانند سال گذشته برنامه ریزی شده است.

در این طرح که سال گذشته آغاز شد وزارت نیرو ۱۳۵۰ میلیارد تومان پاداش صرفه جویی را به مشترکین برق اختصاص داد.

وی گفت: امسال در این طرح برای همه مشترکیت این پاداش اعمال خواهد شد و ۳۱ میلیون مشترک خانگی اعم از مشتریان داخل الگوی مصرف و حتی مشتریان پرمصرف می‌توانند در این طرح مشارکت نمایند و از این ظرفیت و امکان بهره مند شوند.

دکتر ناصری گفت: اگر کسی در الگوی مصرف، میزان برق مصرفی را کاهش دهد ۲ هزارتومان به ازای هر کیلووات ساعت پاداش دریافت خواهد کرد و این پاداش ها در قبض مشترکان درج خواهد شد و آن ها برای دوره های بعدی بستانکار خواهند شد.

وی گفت: مشترکین برق استان می‌توانند با استفاده از دور کند کولر آبی، خاموش کردن لامپ های اضافی می‌توانند تا ۱۰۰ کیلووات ساعت مصرف خود را کاهش دهند

مدیرعامل شرکت برق استان نیز با اشاره به وضعیت مصرف برق در مناطق گرمسیری استان گفت: در این نواحی مشترکین می‌توانند با کاهش مصرف برق و خاموش کردن کولرهای اضافی و تنظیم دما در محیط خانه تا ۱ میلیون تومان پاداش ماهانه روی قبوض برق خود دریافت نمایند.

ناصری همچنین با اشاره به اینکه چگونه میتوان مشمول این طرح شد، گفت: با ایجاد سایه بان کولرها می‌توانند از ایجاد فشار بر کولرها برای مصرف برق بیشتر جلوگیری کرد.همچنین با کاهش مصرف برق در ساعات اوج مصرف (۱۴ الی ۲۱)، مدیریت مصرف روشنایی ساختمان ها و رعایت دمای آسایش(۲۴درجه) میتوان به کاهش مصرف برق و دریافت پاداش مصرف برق اقدام کرد.

مدیرعامل شرکت برق استان ایلام گفت: برای بیش از ۵ هزار دانش آموز در سطح استان کلاس آموزشی مدیریت مصرف برق اجرا شده تا از این طریق بتوان خانواده ها را در مدیریت مصرف برق همراه کرد.

وی در پایان ضمن تقدیر از همراهی رسانه ها در کاهش مصرف برق در سطح استان، خواستار همکاری هرچه بیشتر مطبوعات و خبرنگاران استان ایلام جهت مدیریت مصرف در سال جاری شد.

اخبار مرتبط