رفتن به بالا

پایگاه خبری فرهنگی اجتماعی ایلام 53

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March
  • شنبه 9 اردیبهشت 1402 - 19:03
  • کد خبر : 269860
  • پیشخوان
  • چاپ خبر : برگزاری شورای فرهنگی منطقه هفت صنعت نفت در ایلام، یک فرصت است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام با اشاره به اینکه برگزاری جلسه شورای فرهنگی منطقه هفت صنعت نفت در ایلام یک فرصت است، گفت: استان ایلام و کنگره بزرگ اربعین فرصتی خاص است که خداوند برای این دیار ایجاد نمود که امام حسین(ع) به ما عطا کرده و در واقع کل حرکت اربعین، یک کار فرهنگی است.

به گزارش پایگاه خبری ایلام ۵۳ به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان ایلام؛ حجت الاسلام ” الله‌نور کریمی‌تبار” در دومین جلسه شورای فرهنگی منطقه هفت صنعت نفت که به میزبانی شرکت گاز استان ایلام برگزار شد، افزود: در عرصه فرهنگی نیازمند یک برنامه منسجم هستیم که این موضوع مهمترین ابزار در برابر تهاجم فرهنگی دشمن است.

وی اظهار داشت: مردم استان ایلام در دوران دفاع‌مقدس در آن شرایط سختی که دشمن تهدید کرد شهرها را بمباران می‌کند، به دامن کوه‌ها و جنگل‌ها پناه برده و هیچگاه در برابر دشمن بعثی، صحنه را خالی نکردند و شجاعانه تا پای جان ایستادند و این حماسه موجب شد مردم دیار ایلام، خادم زائران عتبات‌عالیات باشند.

حجت‌الاسلام کریمی‌تبار به اهمیت معنوی و جهانی پیاده روی اربعین حسینی و میزبانی استان ایلام به عنوان پایتخت اربعین حسینی در کشور اشاره کرد و گفت: باید با تمام توان از ظرفیت‌های لازم برای ایفای نقش فرهنگی در میزبانی از زوار اربعین استفاده شود.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه در راستای کارهای فرهنگی اربعین هزینه‌ها باید هدفمند باشد، افزود: انتظار می‌رود مسائل مطرح در این جلسات دنبال و تنها به یک نشست محدود نشود، چرا که در چنین نشست‌هایی تولید فکر و اندیشه، ضروری است.

همچنین مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با اشاره به اینکه اقدامات قابل قبولی در حوزه فرهنگی درون سازمانی در زمینه‌های مختلف انجام می‌شود، گفت: برگزاری چنین جلساتی در سطح ملّی و منطقه‌ای باعث می‌شود که کارهای فرهنگی در بیرون از سازمان هم انجام شود. ” محمود کشاورز” با بیان اینکه استان ایلام در زمان جنگ تحمیلی بیش از ۳ هزار شهید تقدیم نظام و آرمان‌های انقلاب کرده‌است، افزود: انجام کارهای فرهنگی باعث می‌شود که فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان امروزی نهادینه شود.

وی با اشاره به اینکه ایلام نگین خدمت به زائرین اربعین است، اظهار داشت: برنامه‌ریزی برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی در همه زوایای زندگی اعم از خانواده و محیط کار، چراغ راهی برای تعالی و افزایش بهره‌وری است. مدیرعامل شرکت گاز استان به برگزاری دومین جلسه شورای فرهنگی منطقه هفت صنعت نفت در ایلام اشاره کرد و گفت: استان‌های ایلام، کرمانشاه، همدان، لرستان و کردستان دارای بارقه‌های عمیقی از فرهنگ غنی ایرانی،اسلامی هستند و مفاهیمی که در این مناطق شکل می‌گیرد می‌تواند آثار ارزنده خود را در سطح کشور برجای گذارد.

کشاورز با بیان اینکه فرهنگ یک مفهوم چند جانبه با ظرافت خاص است، اظهار داشت: تمامی برنامه‌های فرهنگی ابلاغی شرکت ملّی گاز ایران در این مجموعه جاری و اجرایی شده است.

این جلسه با حضور مدیران عامل و اعضای شورای فرهنگی ۱۷ شرکت صنعت نفت ننطقه غرب کشور به میزبانی شرکت گاز استان ایلام برگزار گردید.

اخبار مرتبط