رفتن به بالا

پایگاه خبری فرهنگی اجتماعی ایلام 53

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۱۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 23 April

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام گفت: انتصابات سفارشی مانع جدی در مسیر شایسته‌سالاری و مدیریت جهادی است.

به گزارش پایگاه خبری ایلام۵۳، سردار جمال شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام در حاشیه همایش آموزشی مسئولین فرهنگی صنعت برق سراسر کشور گفت: تغییرات مدیریتی در هر دولتی امری اجتناب‌ناپذیر است و بدیهی است که مسئولین و مدیران دولت‌های مختلف، سعی می‌کنند تا افراد هم طیف و درعین‌حال همسو با برنامه‌ها، اهداف و رویکرد‌های خود را در رأس امور قرار دهند.
وی افزود:، اما در برخی اوقات روند عزل و نصب‌ها به‌صورت ناسالم و خارج از چارچوب قوانین و شایسته‌سالاری توسط برخی از افراد ذی‌نفوذ پیگیری می‌شود که قطعاً این روند در جامعه‌ای با حاکمیت اسلامی مردمی اصلاً پذیرفته و مقبول نیست.

شاکرمی در ادامه گفت: دراین‌خصوص و طی روز‌های گذشته از سوی نماینده‌ی محترم، ولی فقیه و امام‌جمعه ایلام شاهد اشاره‌ی مستقیم به این موضوع و مهره چینی‌های سفارشی از سوی برخی مسئولین، مدیران و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و اینکه نمونه‌های متعدد و کثیری از این انتصابات در استان ایلام نیز مشاهده شده است، بودیم.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) خاطرنشان کرد: در اینجا لازم است ضمن تقدیر از نکته‌سنجی و دقت نظر و نیز در جهت تأیید سخنان ایشان، یادآور شویم که باتوجه‌به بافت سنتی و قبیله‌ای استان ایلام نسبت به سایر استان‌های کشور، این شائبه به وجود می‌آید که در آستانه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، برخی مدیران و مسئولان در تلاش هستند تا با انتصاب مدیرانی موافق با خود، زمینه را برای انتخاب نماینده‌ی مد نظرشان فراهم آورند.

وی در ادامه گفت:، اما آیا آنان در این انتصابات، شایستگی، لیاقت، دلسوزی و مهم‌تر از همه، توجه به خواست مردم و مردمی‌بودن مدیران را در نظر گرفته‌اند یا فقط به صندوق‌های رأی و افزایش پایگاه‌های انتخاباتی کاندیدای خود فکر می‌کنند؟ پیداست که مردم بیدارند و آگاه! قطعاً مدیران و کاندیدا‌های مردمی را خواهند شناخت.

شاکرمی بیان داشت: پیرو همین اقدامات، متأسفانه اخبار منفی دررابطه‌با فشار برخی از افراد سیاسی به نهاد‌های حمایتی دریافت شده است که به‌هیچ‌وجه چهره‌ی زیبایی نداشته و نباید تغییرات مدیریتی و خدمت‌رسانی این نهاد‌ها و دستگاه‌ها به، ولی نعمتان انقلاب شائبه انتخاباتی بودن را القای کند.
وی یادآور شد: عدم توجه به شایسته‌سالاری و انتصاب افراد نالایق به دلایل صرفاً شخصی، قطعاً باعث کندی مسیر توسعه و پیشرفت استان خواهد شد. چیزی که اصلاً شایسته‌ی مردم غیور استان ایلام نیست.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) تصریح کرد: امیدوارم که سایر مسئولین استانی باتوجه‌به دغدغه‌های بحق نماینده محترم، ولی فقیه در استان، مانع از سودجویی نامزد‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی شوند و در آینده هم شاهد تکرار این اتفاقات و تأثیرپذیری فضای انتخاباتی از این وقایع نباشیم.

اخبار مرتبط