رفتن به بالا

پایگاه خبری فرهنگی اجتماعی ایلام 53

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام از رشد ۱۹۶ درصدی بودجه سرمایه ای نسبت به سال قبل خبر داد.

به گزارش ایلام۵۳؛ روح اله نوریان افزود: در سال تولید،دانش بنیان و اشتغال آفرین، در این پالایشگاه با توجه به برنامه ریزی های مدون و هدفمند اجرای بیش از ۱۰۰ پروژه در حوزه های مختلف به منظور رفع مشکلات و چالش های عملیاتی و اجرا طرح های اصلاحی، توسعه ای، هوشمندسازی و همچنین پروژه های مرتبط با حوزه HSE و پدافند و غیره در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: برخی از این پروژه ها تاکنون به سرانجام رسیده و بخشی دیگر در دهه مبارکه فجر و تا پایان سال به بهره برداری خواهند رسید. مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام تصریح کرد: در حوزه رفع مشکلات عملیاتی به منظور بهبود عملکرد بویلرها، پروژه  ارتقاء سیستم کنترل و تجهیزات مسیر سوخت و هوای بویلرهای فشارپایین(LP ) پالایشگاه، با ارزش قرادادی بیش از ۸۰ میلیارد ریال با بهره گیری از توان شرکت های داخلی در حال انجام می باشد.

نوریان خاطرنشان کرد:همچنین با عقد قرارداد، اقدامات لازم برای پروژه و بروز آوری سیستم کنترل کمپرسورهای تقویت فشار گاز خروجی با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال آغاز شده است.

نوریان گفت: با توجه به اهمیت موضوعات حوزه امنیت و پدافند غیرعامل در راستای ارتقاء سطح امنیت پالایشگاه پروژه هایی از جمله بروزآوری سیستم حفاظت الکترونیک، طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی راه بند امنیتی و احداث درب خروج اضطراری شرقی برای دسترسی سریع خودرو های آتش نشانی به محوطه مخازن، نیز در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام افزود: در راستای حفظ کیفیت محصولات تولیدی و به منظور جلوگیری از آلودگی گوگرد با خاک و کاهش کیفیت آن فاز اول پروژه تسطیح و بتن ریزی محوطه شوتینگ گوگرد انجام گردیده و فاز دوم پروژه برون سپاری شده و در راستای پایداری تولید و جلوگیری از هدر رفتن میعانات و ارتقا سطح ایمنی، برخی پروژه ها همچون تعمیر و بازسازی روتور پمپ شارژ آمین واحد شیرین سازی، تعمیر و نوسازی مخزن ذخیره سیال غیر روتین، زنگ زدایی و رنگ آمیزی و تعمیرات مخزن ذخیره میعانات گازی در حال انجام است.

وی اظهار داشت: شرکت پالایش گاز ایلام در حوزه مدیریت انرژی و در راستای حفظ و صیانت از محیط زیست آغاز ۲ پروژه بسیار مهم و کلیدی با عنوان نصب سیستم بازیافت حرارت دودکش های توربین های گازی( HRSG ) با انجام مناقصه و همچنین پروژه بازیابی گازهای ارسالی به مشعل از طریق برگزاری مزایده را در بهمن ماه امسال در دستور کار دارد.

وی تصریح کرد: انتظار می رود با پایان یافتن این پروژه ها و دستیابی به نتایج مورد انتظار، گامی مهم در جهت حفظ پایداری تولید، افزایش کیفیت محصولات،توسعه زیرساخت ها و ارتقاء مسائل HSE و پدافندی در پالایشگاه گاز ایلام و همچنین توانمند سازی شرکت های داخلی و حمایت از شرکتهای دانش بنیان برداشته شود.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام در بخش دیگری از سخنانش از افزایش ۹ درصدی تولید و ۱۶ درصدی فروش محصولات پنج گانه این شرکت در ۹ ماهه اول سال جاری خبر داد.

نوریان با اشاره به اینکه در ۹ نخست امسال یک میلیاردو ۱۷۴ میلیون متر مکعب گاز به شبکه سراسری تزریق شده است،افزود: این مقدار گاز تزریقی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ تولید و فروش ۸ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در این مدت ۹۵ هزار و ۷۳۹ تن گاز اتان تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد افزایش را نشان می دهد،اظهار داشت: در طول ۹ ماهه اول سال جاری گاز اتان ۶۶ هزارو ۴۱۵ تن بفروش رفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام از افزایش ۲۳ درصدی تولید گاز مایع خام در ۹ ماهه نخست امسال خبر داد و تصریح کرد: در این مدت ۱۸۳ هزارو ۵۰۱ تن گاز مایع خام تولید که از این مقدار ۱۲۳ هزارو ۲۴۲ تن به فروش رفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲۳ درصدی را نشان می دهد.

نوریان با اشاره به اینکه در ۹ ماهه نخست امسال ۹۲۴هزار و ۲۷۸ بشکه میعانات گازی تولید شده است،گفت:از این مقدار ۷۸۱ هزارو ۴۱۱ بشکه بفروش رسیده است.

وی از تولید ۵۵ هزارو ۲۵۳ تن گوگرد در ۹ ماهه اول سال جاری خبر داد و افزود: با توجه به ذخیره سازی سال گذشته مقدار ۶۳ هزارو ۲۶۱ تن از طریق بورس به فروش رفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۲۰ درصدی را نشان می دهد. نوریان به عملکرد این واحد صنعتی در دریافت گاز غنی ورودی اشاره کرد و اظهار داشت:در این مدت گاز غنی ورودی به این پالایشگاه یک میلیارد و ۵۹۶ میلیون مترمکعب بوده که نسبت به تعهد پالایشگاه در این مدت ۹ درصد بیش از تعهد مصوب خوراک دریافت کرده است.

اخبار مرتبط