رفتن به بالا

پایگاه خبری فرهنگی اجتماعی ایلام 53

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۸ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 27 April
  • شنبه 14 اسفند 1400 - 19:45
  • کد خبر : 109391
  • پیشخوان
  • چاپ خبر : برگزاری نشست شورای سازمان همیاری شهرداری های استان ایلام

نشست شورای سازمان همیاری شهرداری‌های استان ایلام با حضور حسن بهرام نیا استاندار ایلام، هژبری معاونت عمرانی استاندار، و نیز شهرداران شهرهای مختلف استان برگزار شد.

حامد گنجی؛این نشست از جمله نشست های سالیانه‌ی شورای سازمان همیاری شهرداری‌ها بوده که در آن اعضای هیات مدیره‌ی این سازمان در سطح استان و همچنین ۲ نفر نماینده برای عضویت در هیات مدیره این سازمان در سطح کشور با برگزاری انتخابات از بین شهرداران مطابق آیین‌نامه‌های مربوطه انتخاب شدند.

حسن بهرام نیا استاندار ایلام در ابتدای این نشست ولادت‌های با سعادت درماه مبارک شعبان را تبریک گفت و بیان داشت: این اولین جلسه‌ای است که به صورت رسمی و جمعی در جمع شهرداران گرامی استان هستم. بنده به این جلسات که مرتبط با کارهای عمرانی است و اتفاقا مرتبط با رشته‌ی تحصیلی خودم نیز می باشد، علاقمندم.

استاندار ایلام ادامه داد: آنچه که شهروندان به لنولن مطالبه از شهرداران و مسئولین استان مطالبه میکنند خواسته‌ی به حق و بجای آنان است. من در گذشته توفیق خدمت دراین استان را داشته ام، تحولی در سیمای شهری، مبلمان شهری و فضای سبز شهری در مقایسه با سایر استان ها ندیده ام، البته که اقداماتی صورت گرفته ولی در میام مقایسه با سایر استان ها در این زمینه عقب هستیم، لذا میطلبد که شهرداران با کمک شورای شهر و با برنامه‌های مدون و تخصصی کار را به جلو ببرند و بودجه‌ی سالیانه را به گونه‌ای ببندند که متناسب با درآمد شهرستان بوده و درآمدها را نیز به گونه‌ای تعریف کنند که پایدار باشند.

حسن بهرام نیا اظهار کرد: از شهرداران محترم تقاصا داریم گه به دنبال کسب درآمد‌های پایدار باشند و با استفاده از ظرفیت‌ها و تسهیلاتی که در اختیارشان قرار میگیرد این مهم را به ثمر برسانند. شهرداران می بایست با سرمایه‌گذاری وضعیت بهتری را به وجود آورند.

بهرام نیا با اشاره به سازمان همیاری شهرداری ها گفت: این سازمان نیز باید درآمد زا بوده و اگر خود این سازمان مصرف کننده باشد خوب نیست و این موضوع باید با دقت پیگیری شود و با انتخاب هیات مدیره در راستای تحقق برنامه‌ها حرکت نمایند. قطعا انتظار داریم در سازمان همیاری شهرداری‌ها تحول به وجود آید و این تحول نیز در سایه‌ی اجرایی کردن برنامه‌های محقق می گردد.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌هایی مانند گمرک و پایانه مرزی و … که در اختیار این سازمان وجود دارد قطعا باید درآمد زایی بیشتری صورت گیرد و در این زمینه نیز معاون عمرانی استانداری می بایست ورود پیدا کند و ما نیز هرجا که نیاز به مساعدت وجود داشته باشد درخدمت خواهیم بود.

استاندار ایلام با اشاره به پیگیری برای برطرف شدن مشکل پرداخت حقوق کارکنان شهرداری‌ها گفت: پیگیری‌های لازم را از مسئولین کشوری انجام خواهیم تا این مشکل نیز برطرف شود.

استاندار ایلام با اشاره به ویژگی‌های یک شهر خوب گفت: شهردار باید خلاق باشد و زباله را به عنوان طلا نگاه کند و از آن نیز درآمدزایی و پوسازی داشته باشد. قطعا هنر شهردار به درآمد زایی و توجه به وضعیت سیمای شهر است. قطعا تفاوت یک شهردار خلاق و متخصص با افراد غیرفنی و غیرمتخصص در این است که شهردار خلاق درآمدزایی دارد.

بهرام نیا استاندار ایلام در پایان گفت: قطعا این موارد باید مورد مطالعه و دقت فراوانی قرار گیرد تا در آینده شاهد شکوفایی شهرداری های استان باشیم.

گفتنی است که در پایان این نشست اعضای اصلی و علی البدل هیات مدیره‌ی شورای سازمان همیاری‌ شهرداری‌های استان ایلام و همچنین ۲ نفر از نمایندگان استان در هیات مدیره شورای سازمان‌ همیاری‌ شهرداری های کل کشور انتخاب شدند که اسامی آنان به شرح زیر می باشد:
علی نورایی شهردار ایوان – ۲۰ رای
روح الله پریزاد شهردار سرابله ۱۸ رای
لیلا پیری شهردار پهله ۱۳ رای
به عنوان اعضای اصلی به مدت ۳ سال و
عبدالحسین مجیدی پور شهردار میمه ۱۳ رای
محمدحسین رحیمی شهردار موسیان ۱۲ رای
به مدت ۳ سال به عنوان اعضای علی البدل و
شعبان فروتن نماینده بخش خصوصی با کسب ۱۱ رای و همچنین آقای علی رئوفی شهردار سراب باغ نیز به مدت ۱ سال به عنوان بازرس این سازمان انتخاب شد.

همچنین اسماعیل کریمی نیا شهردار ماژین با کسب ۱۸ رای و خلیل صادقیان شهردار چوار ۱۶ رای به عنوان ۲ استان ایلام در شورای سازمان همیاری شهرداری‌های کل کشور انتخاب شدند

اخبار مرتبط