رفتن به بالا

پایگاه خبری فرهنگی اجتماعی ایلام 53

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۸ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 27 April

مردم ولایت مدار استان ایلام در ادوار مختلف انتخابات مشارکت فعالی را داشته اند و در همه برهه ها پای کار نظام و انقلاب بوده اند و این صحبت ها تنها یک شعار و حرف نبوده و نیست. و اعداد و ارقامی که از دل صندوق های انتخاباتی بیرون آمده این ادعا را به خوبی اثبات کرده است. استان ایلام در انتخابات ها، همیشه بین سه استان بالای جدول در میزان حضور در پای صندوق های رای بود است. به طور مثال، در انتخابات دهم ریاست جمهوری شاهد مشارکت نزدیک به ۹۰ درصدی مردم استان بودیم و همیشه مردمان این دیار با حضور متوسط، بالای ۷۵ درصدی خود در انتخابات ها نشان داده اند با تمام مشکلات و دغدغه های موجود ، پای کار نظام و کشور هستند.

طالب قلیچی-خبرنگار؛شاید نگاشتن مطلبی برای ترغیب و تشویق مردم ایلام برای حضور در انتخابات مثال ضرب المثل زیره به کرمان بردن باشد مردمی که خود بهتر از هر رسانه، نویسنده و هر فرد دیگری به تمام مسائل آگاه و هوشیار هستند و همین اعداد و ارقام نیز نمایانگر این مهم است.

اما مخاطب این یاداشت تنها کسانی است که به هر دلیلی از گرانی و تورم گرفته تا سو مدیریت و سوتدبیری ها گلایه مند هستند. و این نارضایتی خود را در رای ندادن و عدم‌حضور در انتخابات میخواهند نشان دهند .اما این افراد باید قبل از هر تصمیمی به این مسئله فکر کنند با رای ندادن آنها قرار است چه اتفاتی بیفتد! آیا راه حل عبور از این مشکلات رای ندادن است! با رای ندادن چه کسانی خوشحال میشوند و به مقصود خود میرسند!

جواب این سوال ها زیاد هم دشوار نیست هنگامی که شما رای نمیدهید در واقعا خود به خود شما به افراد دیگر اجازه میدهید به جای شما تصمیم بگیرند و فردی که شاید مورد تایید شما نباشد در راس امور قرار گیرد پس در این حالت نه تنها مشکلات شما حل نمیشود بلکه مسئله برای شما سخت تر و پیچیده تر نیز خواهد شد. حالا سوال دیگری که پیش می آید این است که با رای ندادن شما چه کسانی خوشحال و مسرور میشوند و چه کسانی به مقصود و هدف خود میرسند بدون شک دشمنان دیرینه این سرزمین مثل همیشه بیکار ننشته اند و تمام نیرو خود را برای وادار کردن مردم به شرکت نکردن در انتخابات بسیج کرده اند واقعا اگر انتخابات به گفته آنها بی اهمیت می باشد چرا آنها این همه وقت ،پول و انرژی خود را صرف شرکت نکردن مردم در انتخابات میکنند. آنها بخوبی میزان تاثیرگذاری و اثربخشی این مشارکت را درک کرده اند و از حضور مردم و نقش آفرینی آنها واهمه دارند به همین خاطر تمام تمرکز خود را روی این موضوع قرار دادند . و از همینجا میتوان فهمید که رای ندادن ما فقط و فقط دشمنان را خوشحال میکند و تنها کسی که به مقصود و هدف خود می رسد دشمنان هستند که در تمام این سال ها با تحریم ها، ترورها، عنادها و دشمنی ها نشان داده اند از هر ابزاری برای تحت فشار قرار دادن مردم و ملت ایران استفاده میکنند تا به اهداف پلید خود دست پیدا کنند و هیچ وقت دوستدار مردم نبوده و نیستند.

در پایان شما را به توجه و تعمق در جمله رهبر معظم انقلاب در مورد انتخابات، در خرداد سال ۱۴۰۰ خطاب به مردم ایران جلب میکنم ایشان در این متن بیان داشتند: قهر کردن با صندوق رأی، مشکل را حل نمیکند؛ این مشکلات اگر بنا است حل بشود، به این صورت حل میشود که جمعیّت‌ها بروند، همه‌ی ما برویم پای صندوق‌ رأی و رأی بدهیم به یک کسی که معتقدیم میتواند این مشکلات را حل بکند.

۱۱ اسفند ۱۴۰۲ یکبار دیگر مردم غیور و همیشه در صحنه ایلام در پای صندوق های رای حاضر خواهند شد و برگ زرین دیگری به کارنامه درخشان افتخارت ایران اسلامی اضافه خواهند کرد.

 

اخبار مرتبط