رفتن به بالا

پایگاه خبری فرهنگی اجتماعی ایلام 53

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March

امام جمعه موقت شهر ایلام گفت: رونق اقتصادی بویژه در حوزه تولید محصولات بدون مشارکت فعالانه جامعه کارگری و رفع دغدغه های معیشتی آنان میسر نیست.

به گزارش پایگاه خبری ایلام ۵۳، حجت الاسلام شمس اله سراج در خطبه های نماز جمعه شهر ایلام با تبریک هفته کارگر اظهار داشت: کارگران و کارخانجات نقش مهمی در شعار سال داشته و جامعه کارگری بار اصلی صنعت و اقتصاد را بر دوش دارند.

وی افزود: دین مبین اسلام نیز به کارگر اهمیت ویژه ای داشته و بر لزوم رفع نیازهای آنان تاکید کرده است.

خطیب جمعه ایلام با اشاره به شعار سال یادآور شد: لازمه‌ تحقق شعار مهار تورم و رشد تولید اشتغال است که به دنبال آن رشد تولید به خصوص تولیدات داخلی افزایش و در نتیجه قدرت خرید کارگران بهبود می‌یابد.

حجت‌الاسلام سراج اضافه کرد: اگر کارگران با فراغ بال و آرامش خاطر در محیط کار حضور یابند، راندمان و بهره وری نیز دوچندان می شود، ولی اگر دغدغه مسایل معیشتی و حقوقی داشته باشند، انتظار نتیجه مناسب نیز دور از انتظار است.

وی همچنین به سالروز شهادت شهید مطهری و هفته گرامیداشت مقام معلم اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش رکن اصلی توسعه هر جامعه ای است و کشورهایی که در این زمینه سرمایه گذاری می کنند ، نتایج آنرا در کوتاه مدت و بلند مدت بدست آورده آند.

امام جمعه ایلام تولید انسان فاخر ، فکور و اندیشمند را نتیجه زحمات جامعه معلمان دانست و اظهار داشت: معلمان اگر دغدغه معیشتی داشته باشند، در ارایه آموزش به دانش آموزان نیز تاثیر منفی خواهد داشت.

حجت‌الاسلام سراج در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم توسعه تفرجگاه ها در استان تاکید کرد و افزود: دره ارغوان ایلام مکان زیبایی برای توسعه گردشگری است که می طلبد با جانمایی تله کابین ضمن درآمدزایی و اشتغال محیط مفرح را برای شهروندان ایجاد کرد.

وی همچنین با اشاره به حواشی ایجاد شده در خصوص میدان گازی بانکول ادامه داد: دغدغه توسعه استان و ایجاد اشتغال از سوی مسوولان ارزشمند و شایسته قدردانی است ، اما در این میان نباید اجرای پروژه‌های زیربنایی باعث تخریب گسترده محیط زیست شود و باید تلاش کنیم این صنایع کمترین آسیب را به منابع طبیعی وارد کنند.

اخبار مرتبط