رفتن به بالا

پایگاه خبری فرهنگی اجتماعی ایلام 53

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 26 April
  • پنجشنبه 7 اردیبهشت 1402 - 12:13
  • کد خبر : 269785
  • اقتصاد
  • چاپ خبر : افزایش بهره وری با فرآیند های اتوماسیون شده در پالایشگاه گاز ایلام

رئیس بازرسی فنی شرکت پالایش گاز ایلام از استقرار فرآیندهای اتوماسیون شده بازرسی فنی به خصوص در بخش بازرسی کالا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ایلام ۵۳ ؛ بهزاد پرچم پور با اشاره به اینکه بازرسی فنی بر چرخه تامین کالا از مرحله ابتدایی تا انتهایی آن نظارت فعال دارد و با بهره گیری از بازرسی در مبدأ و مقصد، سیستم کنترل کیفیت کالا را در سطح قابل قبولی برقرار کرده است افزود: پالایشگاه گاز ایلام از این حیث در زمره شرکت های پیشرو در صنعت گاز کشور به حساب می آید.

وی با بیان اینکه بازرسی فنی این شرکت سالانه به طور معمول ۳ تجهیز را تحت ارزیابی قابلیت سرویس دهی سطح ۳ قرار می دهد، اظهار داشت: این واحد طی همکاری با گروه های کارشناسی در شرکت های مختلف این حوزه، توانسته تجربیات خوبی کسب کند که از نتایج آن می توان به نقش اساسی آن در تدوین دستورالعمل ارزیابی قابلیت سرویس دهی شرکت ملی گاز اشاره کرد.

پرچم پور تصریح کرد: بازرسی فنی این پالایشگاه در راستای اهداف نظام مدیریت دارایی های فیزیکی به منظور افزایش طول عمر تجهیزات و نیز کاهش توقفات برنامه ریزی نشده تولید، طی همکاری با واحدهای عملیاتی و مهندسی، اقدام به تعریف و استقرار برنامه “پنجره عملیاتی برای یکپارچگی (IOW)” در واحد های شیرین سازی گاز کرده است.

رئیس بازرسی فنی پالایشگاه گاز ایلام با بیان اینکه در بخش های مختلف بازرسی فنی در طول سال گذشته، در مجموع ۱۲ هزار و ۱۵ نفرساعت کار انجام شده است، تصریح کرد در این مدت از ۷۴ تجهیز ثابت بازرسی به عمل آمد و دستورالعمل های تعمیراتی لازم صادر شد.

پرچم پور ادامه داد: همچنین از بدنه ۹۸ تجهیز ثابت و ۴ هزار و ۵۴۲ نقطه از خطوط لوله کشی، در سطح این پالایشگاه گازی ضخامت سنجی انجام و در موارد لازم درخواست تعمیراتی صادر و نیز در این مدت ۴۱ مورد تست نشتی و فشار، تحت نظر بازرسی فنی انجام شد.

وی از تمدید صلاحیت سیستم مدیریت کیفیت جوشکاری در این پالایشگاه در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: این فرآیند توسط ممیزهای مورد تایید شرکت ملی گاز انجام شد و گواهینامه مربوطه اخذ شد.

اخبار مرتبط