رفتن به بالا

پایگاه خبری فرهنگی اجتماعی ایلام 53

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 26 April

معاون سیاسی ، امنیتی استانداری ایلام گفت: هفت یادمان دفاع مقدس استان باید تا پایان سال جاری با اختصاص یک درصد از اعتبارات دستگاه های اجرایی مختلف تکمیل شود.

به گزارش ایلام۵۳، محمدسبحان حسنی روز یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام اظهار داشت: همه دستگاه های استان بر اساس قانون مکلف به پرداخت یک درصد از اعتبارت سال جاری خود در حوزه دفاع مقدس هستند.

وی با اشاره به وضعیت نامطلوب باغ موزه دفاع مقدس ایلام، افزود: اگر یک زمین مناسب برای احداث باغ موزه در استان وجود دارد، باید مورد پیگیری قرار بگیرد تا یک باغ موزه در شان تاریخ دفاع مقدس استان ایلام ساخته شود.

معاون استاندار ایلام یادآور شد: باتوجه به اینکه در آستانه سالروز فتح خرمشهر و عملیات بیت المقدس و سپس آزادسازی مهران قرار داریم، باید دستگاه ها برنامه های خود متناسب با این ایام را اعلام کنند.

حسنی به نقش مراکز فرهنگی و آموزشی در تبیین دفاع مقدس اشاره کرد و ادامه داد: پروژه های دانشگاهی و پایان نامه های دانشجویی باید به سمت و سوی دفاع مقدس سوق داده شوند.

وی در ادامه به موضوع طرح اصلاح ساختار ارز ترجیحی پرداخت و اضافه کرد: این طرح دست رانتخواران و واسطه ها را از بیت المال و ارز دولتی کوتاه و از قاچاق یارانه این ارز به خارج از کشور جلوگیری می کند.

معاون استاندار ایلام یادآور شد: بزودی آثار مثبت این طرح در جامعه هویدا می شود در حالی که واسطه ها و رانتخواران با همراهی رسانه های معاند سعی در ایجاد التهاب و ایجاد فضای ناامنی و یاس در سطح کشور دارند.

حسنی از رسانه ها خواست نسبت به اقناع سازی و روشنگری مردم نسبت به اهداف مثبت این طرح تولید محتوا داشته باشند تا آحاد جامعه از پیامدهای مثبت آن آگاه شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام هم در این نشست گفت: دستگاه های مختلف مطابق قانون بودجه مکلف به پرداخت یک درصد از اعتبارات خود به موضوع دفاع مقدس هستند.

سرهنگ محمدحسین فولادی افزود: یکی از مهمترین ایرادات وارده بر شهرداری های برخی مناطق استان عدم ورود آنها به موضوع چاپ کتب در حوزه دفاع مقدس است که در این زمینه تنها تعداد اندکی از شهرداری ها از جمله لومار و بدره ورود کرده اند که باید سایر شهرداری ها از محل منابع داخلی خود در این مورد اقدام کنند.

وی در مورد باغ موزه دفاع مقدس هم یادآور شد: ساختار باغ موزه دفاع مقدس استان ایلام به علت عدم همکاری برخی دستکاه ها از جمله بنیاد مسکن در واگذاری زمین واقع در ضلع شمالی میدان دفاع مقدس به این باغ موزه، هنوز به یک مکان در خور شان استان ایلام تبدیل نشده است.

فولادی به ۲ مناسبت مهم آزادسازی خرمشهر و مهران اشاره کرد و اظهار داشت: باید روابط عمومی دستگاه های مختلف ویژه برنامه های اداره متبوع خود در خصوص این مناسبت های مهم را اعلام و شهرداری ها نیز معابر عمومی را متناسب با این ایام آذین بندی کنند.

وی تاکید کرد: آزادسازی مهران باوجود اهمیت آن مهجور مانده و باید برنامه های ویژه و باشکوهی به مناسبت این روز مهم در سطح استان برگزار شود.

وی خواستار همکاری دستگاه های مختلف از جمله مدیریت و برنامه ریزی در بهسازی اِلمان ها و یادمان های شهدای گمنام شد و گفت: بیشتر اِلمان های شهدای گمنام در شان شهدا نیست و بهسازی آنها نیاز به تامین اعتبار دارد.

اخبار مرتبط