ورزش
کد خبر : 953
چهارشنبه - 1 اردیبهشت 1400 - 19:33

اداره‌ای که توسط یک کارمند اداره می‌شود!/ نبود فضای ورزشی پاشنه آشیل«صالح‌آباد» ایلام

 امروز در سراسر کره خاکی با کلی مسائل و دغدغه‌های روزمره، پای ورزش به میان می‌آید همه با شور و هیجان سراغ این مسئله می‌روند؛ ورزش برای مردم به ویژه نسل جوان آنچنان اهمیتی دارد که نسبت به این موضوع بحث و جدل‌های فراوانی صورت می‌گیرد.

صالح آباد یک شهر کوچک که دارای ورزشکارانی مستعد و آینده دار و حتی در گذشته برای تیم‌های بزرگ کشور و تیم ملی افتخار آمیز بوده است.

جوانان این دیار با شور و شوق و امید پای به عرصه ورزش گذاشتند که بتوانند روزی در آینده چون بزرگان خود برای کشور و استان و شهر خود افتخار کسب کنند؛ اما امروز مسوولان ورزش و جوانان استان این امید و شور را از جوانان این شهر گرفته است.

اداره سالن ورزشی به دهیاران واگذار شده است

علی یاری مسوول اداره ورزش و جوانان بخش صالح آباد در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: بخش صالح‌آباد دارای دو سالن در شهر صالح‌آباد و روستای گلان و همچنین دارای یک زمین چمن مصنوعی در روستای ریکا است؛ نگهداری و اداره سالن ورزشی گلان زمین مصنوعی ریکا به دهیاران این روستاها واگذار شده است.

وی افزود: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا تعداد ورزشکاران خیلی کم شده و در حال حاضر حدود ۵۰ نفر ورزشکار سازمان یافته داریم که در رشته‌های مختلف ورزشی مشغول به فعالیت هستند.

مسوول اداره ورزش و جوانان بخش صالح آباد گفت: مشکل اصلی ورزش صالح‌آباد نبود یک زمین چمن مصنوعی و پیست دو میدانی هست و فقط توسط یک کارمند مدیریت می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به مشکل مدیریت وقت اداره ورزش و جوانان استان ایلام با بنده علی‌رغم اینکه کارمند ورزش و جوانان شهر ایلام بودم متاسفانه اینجانب را به زور به صالح آباد تبعید کردند که این انگیزه کار کردن را از من گرفت که این هم یکی از نقطه ضعف‌های این اداره است.

مشکلات سبب دلسردی و ضعف ورزشکاران شده است

ابراهیم رحمتی مسوول ورزش‌های همگانی صالح‌آباد گفت: شهرستان صالح‌آباد سالیان سال است که ورزشکاران زیادی در تمامی رشته‌های ورزشی به استان و کشور و تیم‌های ملی معرفی کرده است، حال در این دهه اخیر ورزشکاران زیادی به سالن‌های ورزشی صالح‌آباد تشویق شده و فعالیت کرده‌اند اما متأسفانه در دو سال اخیر مشکلات زیادی باعث دلسردی و ضعف ورزشکاران به امر ورزش شده است.

مشکلات ورزش و ورزشکاران در صالح آباد

وی ادامه داد: مشکلات زیادی سر راه ورزش و ورزشکاران شهر صالح آباد وجود دارد؛ سالن صالح آباد با توجه به چند منظوره بودن و فعالیت زیاد باعث از بین رفتن کف پوش سالن ورزشی و مصدومیت برای ورزشکاران شده همچنین نبود امکانات آموزشی برای هیات‌های ورزشی در جهت آموزش دادن به آنها و نبود وسایل گرمایشی و سرمایشی مطلوب سال‌هاست که ورزشکاران را با مشکلاتی مواجه کرده است.

مسوول ورزش‌های همگانی صالح‌آباد گفت: از مسوولین شهرستان و استان می‌خواهیم که نسبت به رفع محدودیت‌ها و مشکلات پیش روی ورزش صالح‌آباد به عنوان یک شهر ورزشی و ورزش ساز اقدام کنند.

ناامیدی ورزشکاران صالح آباد

حسن صیدیوسفی از ورزشکاران صالح آباد گفت: همه مسوولان استان و کشور به این قضیه آگاه هستند که ورزشکاران صالح آباد چقدر در تیم‌های ملی نقش ارزنده‌ای داشته‌اند که باعث افتخار استان و شهر صالح آباد شده و امروز دیگر کمتر کسی نامی از آنها به میان می‌آورد که این باعث ناامیدی برای نسل آینده شده است.

وی افزود: متاسفانه ورزش صالح‌آباد با کمبود بودجه روبرو شده و هیات‌های ورزشی همیشه با این مشکل مواجه هستند همچنین عدم پیگیری و رسیدگی به مطالبات روسای هیات‌های ورزشی صالح آباد از طرف شهرستان و استان و عدم وسایل بدنسازی استاندارد در سالن‌های ورزشی صالح آباد از جمله مشکلاتی است که باعث شده روحیه ورزشکاران و ورزش دوستان تضعیف شود.

این ورزشکار ادامه داد: ورزش صالح آباد با مشکلاتی روبرو است اما ورزشکاران با امید به آینده روشن به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

تلاش برای رفع موانع 

دبیری مسوول روابط عمومی ورزش و جوانان استان ایلام گفت: ایلام دارای ۲ پیست دو و میدانی است؛ افتتاح پروژه‌های بزرگ و سنگین را دولت با توجه به محدودیت منابع مالی ممنوع کرده است برای افتتاح پیست دو و میدانی بیش از ۲ میلیارد تومان سرمایه نیاز است؛ همچنین در خصوص ساخت زمین چمن مصنوعی باید یکسری اقدامات صورت گیرد و اگر موانع سر راه باشد باید برطرف شود.

وی افزود: این امکان وجود ندارد که بخش‌ها با بیش از یک کارمند اداره شود و تمامی بخش‌های شهرستان‌ها تنها با یک کارمند اداره می‌شوند که بخش صالح‌آباد زیرمجموعه شهرستان مهران است؛ اگر مسوول بخش با کار اداری سنگین مواجه شود از طرف شهرستان نیروی کمکی برای مدت محدودی در اختیار او قرار می‌گیرد.

دبیری ادامه داد: با توجه به مشکل مسوول ورزش و جوانان شهر صالح‌آباد به دنبال فردی بومی و آشنا با ورزش صالح‌آباد هستیم که در صورت امکان جایگزین مسوول خواهد شد.

سرانه فضای ورزشی در مهران بیشتر از کل استان است

صالحی مسوول اداره ورزش و جوانان شهرستان مهران گفت: در اعتبارات حداقلی تعمیرات و مرمت کفپوش‌های سالن‌های ورزشی چالاب و مهران اقداماتی انجام دادیم؛ سرانه فضای ورزشی در مهران بیشتر از  کل استان است با توجه به جمعیت منطقه سرانه فضای ورزشی در مهران آن ۱۲۰ سانت که در استان ۹۵ سانت است.

وی افزود: خیلی از سالن‌های ورزشی به زمان ساخت آنها برمی‌گردد که دچار فرسودگی شده است که نیاز به تعمیر و مرمت دارد؛ اخیراً با توجه به بازدیدی که از سالن ورزشی صالح‌آباد داشتم کفپوش سالن هنوز در حد آسیب دیدگی ورزشکاران نیست ولی نیاز به تعمیر و مرمت دارد که قطعاً این کار صورت می‌گیرد.

 وی افزود: مدار سیستم روشنایی، سیستم گرمایشی و سرمایشی سالن صالح آباد مشکلاتی دارد و حتی گاز هم ندارد که نیازمند تعمیر و مرمت است.

مسوول اداره ورزش و جوانان شهرستان مهران گفت: برای امسال چند زمین چمن تعریف شده که یکی از آنها کنار سالن ورزشی برای مردم شهر صالح‌آباد خواهد بود و امسال کلنگ‌زنی خواهد شد؛ این زمین دارای متراژ بالایی است که قطعا این پروژه صورت می‌گیرد.

وی افزود: با توجه به شرایط کرونا امسال خیلی از کلاس‌های آموزشی برگزار نشد؛ در حال حاضر فقط سالن چند منظوره برای رشته‌های ورزشی فعال است که از لحاظ آماری ورزشکار هم یک سرانه تعریف شده که تعداد بیمه شدگان همان ورزشکاران سازمان یافته هستند؛ سال ۹۹ ده نفر بیمه شده داشتیم که امیدواریم امسال این  آمار افزایش پیدا کند.

صالحی گفت: در تمام استان همه باشگاه ورزشی خصوصی هستند که باعث یک درآمد زایی شده است به کسی که متقاضی درخواست ایجاد تاسیس باشگاه بدنسازی شده باید دارای شرایطی باشد قطعا از لحاظ تسهیلات بانکی هم حمایت خواهد شد؛ فعلاً در حال حاضر حداقل وسایل ورزشی بدنسازی در این باشگاه موجود است.

قابل توجه مسوولان استان و مدیر کل ورزش و جوانان استان مناطق محروم و کم برخوردار قطعاً دارای استعدادهای درخشان ورزشی زیادی است اما با توجه به محروم بودن منطقه از بسیاری از امکانات ورزشی محروم هستند که قطعاً نیازمند توجه ویژه مسوولان خواهد بود.

انتهای پیام/