بهداشت و درمان
کد خبر : 888
شنبه - 28 فروردین 1400 - 19:48

مرکز درمان سرپایی بیماران کرونایی در ایلام افتتاح شد

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام؛ ظهر شنبه در آیین افتتاح درمانگاه تنفسی و مرکز درمان سرپایی بیماران کرونایی در ایلام اظهار کرد: با شروع پیک چهارم کرونا و وضعیت حاد استان، با مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا برای کاهش اثرات این بیماری در جامعه، معاونت سلامت و دفاع زیستی سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام با همکاری دانشگاه علوم‌پزشکی درمانگاه تنفسی و مرکز بستری موقت و درمان سرپایی ویژه بیماران مبتلا به کرونا با ظرفیت ۲۰ تخت در شهر ایلام را راه اندازی کرد.

سردار جمال شاکرمی افزود: این مرکز که به صورت دو شیفت صبح و عصر فعال است، خدمات درمانی بیمارانی که نیاز به بستری دائم در بیمارستان را ندارند را انجام خواهد داد.

وی گفت: تمامی بیماران مراجعه کننده به این مرکز توسط پزشک متخصص ویزیت شده و خدمات درمانی آنان توسط کادر پرستاری مجرب انجام خواهد گرفت.

شاکرمی افزود: با راه اندازی این تخت‌های بستری موقت امیدواریم باری از روی دوش مدافعین سلامت و بخصوص بیمارستان شهید مصطفی خمینی شهر ایلام که به عنوان خط مقدم این مبارزه بوده برداشته شود.

وی گفت: علاوه بر این مرکز در شهرستان‌های مهران، چرداول و آبدانان نیز با استفاده از توان سپاه و سایر نهادها بیش از ۱۰۰ تخت نقاهتگاهی آماده برای بستری بیماران کرونایی تدارک دیده شده است.