دولت
کد خبر : 875
شنبه - 28 فروردین 1400 - 16:14

پروژه چهار خطه جاده ورودی و خروجی دره شهر تسریع می یابد

عبدالله بهادری روز شنبه بازدید از محور ارتباطی ایلام – دره شهر اظهار داشت: محورهای ارتباطی منتهی به شهرستان دره شهر با وجود جاذبه های تاریخی و طبیعی این شهرستان و همچنین قرار داشتن در مسیر ارتباطی ایلام به استانهای لرستان و خوزستان یکی از محورهای پر تردد و با اهمیت است که اداره کل راه و شهرسازی استان هم اکنون مشغول ارتقاء و ایمن سازی این محور در نقاط مختلف است.

وی در خصوص وضعیت اجرایی این پروژه راهسازی افزود: پروژه چهارخطه کردن خروجی شهر دره شهر به طول ۱۲ کیلومتر و احداث ۱۴ دستگاه پل در این مسیر با قراردادی افزون بر ۶۰۰ میلیارد ریال با پیشرفت ۴۰ درصدی در حال اجرا است.

بهادری، علت کند بودن روند اجرای این پروژه را وجود معارضان از جمله خطوط انتقال آب ، گاز و برق و ارتباطات و فیبرنوری عنوان کرد و یادآور شد: با پیگیری های متعدد این موانع نیز در حال برطرف شدن هستند و روند اجرای پروژه به زودی شتاب خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: تلاش خواهیم کرد تا ۳ کیلومتر از این ۱۲ کیلومتر خروجی به جهت افزایش ایمنی مسیر ظرف دو ماه آینده زیر بار ترافیک قرار گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام اضافه کرد: عملیات اجرایی کردن چهار خطه مسیر ورودی دره شهر نیز به طول ۹ کیلومتر با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

بهادری به احداث واریانت وحدت آباد شهر دره شهر نیز اشاره کرد و گفت: این طرح به طول یک و نیم کیلومتر جهت حذف پیچ های خطرناک و پر حادثه با قرارداد ۶۰ میلیارد ریال در حال احداث است.

وی با تاکید بر تسریع این طرح ها گفت: ارتقاء ادامه مسیر خروجی دره شهر به سمت شهرستان پل دختر استان لرستان تا پل گاومیشان به طول ۶ کیلومتر در مرحله انعقاد قرارداد قرار دارد.

شهرستان دره شهر با ۴۵ هزار نفر جمعیت در ۱۳۲ کیلومتری مرکز ایلام قرار دارد.