دولت
کد خبر : 861
شنبه - 28 فروردین 1400 - 14:56
دکتر کریمیان در نشست استانی ستاد مبارزه با کرونا؛

ابتلای ۳۲۹۷۳ نفر به بیماری کرونا از ابتدای شیوع در استان ایلام

شصت و ششمین جلسه ستاد استانی مدیریت مبارزه با کرونا با حضور استاندار ایلام، معاونین سیاسی امنیتی و هماهنگی امور اقتصادی استاندار، رییس دانشگاه علوم پزشکی، فرمانداران، فرماندهان نظامی و انتظامی، مسئولین دستگاهها و ارگانهای استانی، معاون بهداشتی و مدیر روابط عمومی دانشگاه و برخی از اصحاب رسانه در سالن اجتماعات استانداری ایلام به صورت حضوری و ویدئو کنفرانس برگزار شد.

در ابتدای این جلسه دکتر محمد کریمیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و تقدیر از تلاش و اهتمام و مجموعه اعضای ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا، دستگاهها و ارگانهای مختلف و مجموعه خدوم حوزه‌های بهداشت و درمان سطح استان اظهارداشت:

از تلاش و دلسوزی همه مسئولان استانی در راستای توجه ویژه به رعایت پروتکلهای بهداشتی در سطح جامعه و فرمانداران و نیروی انتظامی که در راستای اجرای محدودیت‌ها و اقدامات سختگیرانه با توجه به وضعیت قرمز روزهای اخیر و پایانی هفته گذشته تقدیر و تشکر می‌کنم.

علیرغم اعمال محدودیت‌ها، متاسفانه عده‌ای پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌ها را رعایت نکردند.

مردم شریف استان با رعایت هرچه بیشتر پروتکل های بهداشتی ما را در راستای مبارزه با بیماری کرونا و حفظ سلامت جامعه یاری کنند.

در دنیا بیش از ۱۴۰میلیون و ۵۱۳هزار ۱۱۵نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند و بیش از ۳میلیون و ۱۲هزار و ۱۶نفر نیز در اقصی نقاط جهان جان خود را از دست داده‌اند و ۱۱۹میلیون و ۳۳۱هزار و ۱۳۶نفر نیز بهبود یافته‌اند.

کشورمان در زمینه ابتلا به بیماری کرونا در رده هفتم و به لحاظ فوتی‌های ناشی از این بیماری در رده دهم جهان قرار دارد.

در کشورمان ایران از ابتدای شیوع بیماری کرونا تعداد ۲میلیون و ۱۹۴هزار و ۱۳۳نفر به این بیماری مبتلا شده و تعداد ۶۶هزار و ۸نفر نیز متاسفانه بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. همچنین تعداد یک میلیون و ۷۶۱هزار و ۴۹۷نفر نیز بهبود یافته‌اند.

در استان ایلام از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا امروز، تعداد۳۲۹۷۳نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و متاسفانه تعداد ۷۰۷نفر از هم استانی‌هایمان نیز جان خود را از دست داده اند.

همچنین در حال حاضر تعداد ۲۸۷بیمار مبتلا به کرونا در سطح بیمارستان های استان بستری هستند و مراحل درمان و مراقبت های مربوطه به آنان در حال طی شدن است و تعداد ۲۹۴۱۳مورد نیز از بیماران مبتلا به کرونا در سطح استان بهبودی کامل یافته اند.

در رابطه با وضعیت مقایسه ای استان با متوسط شاخص های کشوری؛ در هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، تعداد مبتلایان ۲۵۸۲نفر، فوتی ۷۸ نفر، درصد کشندگی ۳/۰ و نمونه گیری نیز ۱۶۷۳۷ نفر بوده است در حالی که در استان ایلام درصد ابتلا به بیماری کرونا در صد هزار نفر جمعیت تعداد ۵۴۲۸ مورد، فوتی ناشی از بیماری کرونا ۱۱۷نفر، درصد کشندگی بیماری ۲.۲ درصد و نمونه گیری نیز ۱۶۰۵۵مورد بوده است.

از ابتدای سال جدید تاکنون تعداد ۲۱۷۷۲مورد نمونه گیری از بیماران مشکوک انجام شد که از این تعداد ۵۴۸۸مورد مثبت قطعی بوده است. همچنین در این مدت تعداد ۱۰۳۱نفر به واسطه ابتلا به بیماری کرونا در مراکز درمانی بستری شده‌اند و تعداد ۲۸نفر نیز متاسفانه به واسطه این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

گفتنی است که دکتر کریمیان در ادامه سخنان خود به وضعیت کلیه روند ها در سال ۱۴۰۰ خاصیت نمونه گیری وضعیت نمونه گیری بستری جدید، وضعیت بستری موجود و اشتغال و تخت‌های بیمارستانی روزانه استان در سال ۱۴۰۰ پرداخت.در بخش دیگری از این جلسه دکتر جمیل صادقی فر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام ضمن تقدیر از خدمات و تلاشهای مسئولان و دست اندرکاران ستادهای استانی و شهرستانی؛ به تشریح مطالبی در رابطه با وضعیت میزان رعایت پروتکلهای بهداشتی در استان، وضعیت روند کرونا در شهرستان ها در سه هفته اول فروردین ماه سال جاری، مقایسه روندهای ماهانه در پیک‌های اول، دوم، سوم و چهارم،افزایش تعداد افراد مبتلا و بستری‌ها در موج چهارم کرونا، تعداد مبتلایان به تفکیک گروه سنی و…. اشاره کرد.