دین و اندیشه
کد خبر : 848
شنبه - 28 فروردین 1400 - 14:39

حل مشکلات کشور نیازمند مدیریت جهادی

الله نور کریمی تبار در برنامه کلام آدینه سیمای مرکز استان ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و شروع ایام روزه داری مسلمین اظهار کرد: خداوند در آیه ۱۳۹ از مبارکه سوره آل عمران خطاب به مسلمانان می‌فرماید:. در برابر دشمن سست نشده و از مصیبت‌های وارده غمگین نباشید، شما برتر خواهید بود مشروط بر اینکه مؤمن باشید.

امام جمعه ایلام با اشاره به جایگاه ویژه فعلی جمهوری اسلامی در مقایسه با کشور آمریکا بیان کرد: جمهوری اسلامی با پشت سر گذاشتن سختی‌های فراوان، اکنون در جایگاه ۱۶ علمی دنیا قرار گرفته و از نظر اقتصادی نیز جزو کشورهای نسبتاً خوب جهان قرار دارد.

وی در ادامه با تاکید بر نقش تأثیرگذار جمهوری اسلامی در منطقه افزود: با وجود تحریم‌های گسترده علیه کشور، توان دفاعی ما در جایگاهی است که ابر قدرت آمریکا سر تسلیم فرود آورده و در مقابل ما توانی ندارد.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه کشور دارای ضعف مدیریت جهادی است، افزود: مردم باید تلاش کنند در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو بهترین گزینه‌ای که می‌تواند خادم آنها باشد، انتخاب کنند.

حجت الاسلام دکتر کریمی تبار در ادامه با اشاره به حجم زیاد منابع خدادادی کشور، افزود: چنانچه مدیریت صحیحی بر این منابع غنی حاکم و نیز اخذ مالیات‌ها عادلانه صورت گیرد هیچ فقیر و یا بیکاری در کشور باقی نخواهد ماند.

وی در ادامه با بیان تلخ کامی‌های مذاکرات قبلی با کشور آمریکا و مسئله برجام تصریح کرد: در مقابل پرداخت نقدی تمام خواسته‌های آمریکا، وعده‌های نسیه آنها برای کشور ما باقی ماند.

کریمی تبار اقدام مثبت مجلس شورای اسلامی در کاهش تعهدات برجامی و نیز توافق با کشور چین را حائز اهمیت دانست و افزود: این اقدامات خط قرمزی همیشگی بر داشتن ارتباط با کشورهای اروپایی و آمریکا محسوب می‌شد، در صورتی که رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده، این کشور در بدترین بحران اقتصادی طی ۹۰ سال گذشته قرار دارد.