یادداشت ها
کد خبر : 834
جمعه - 27 فروردین 1400 - 15:42
سرانجام بی‌توجهی‌های مسئولین و مردم؛

انفجار کرونا در ایلام؟!

جبار صفربیگی، فعال رسانه ای؛افزایش سریع تعداد بیماران شناسایی شده مبتلا به کرونا ویروس در موج جدید شیوع این بیماری در استان، اغلب شهرهای استان را در وضعیت قرمز کرونایی قرار داده است و سفرهای نوروزی و دورهمی‌های بی مورد و… از جمله عوامل اصلی بروز این موج سهمگین است.
سرانجام بی‌توجهی مردم به هشدارهای ستاد استانی مقابله با کرونا مبنی بر پرهیز از سفرهای نوروزی موجب بحرانی شدن وضعیت اکثر شهرهای استان از نظر شیوع کرونا شد.
بحرانی که خود مسئولین مربوطه با باز گذاشتن جاده‌ها نقش اصلی را در ایجاد آن داشت و موجب زیر پا گذاشتن شرایط کرونایی و سفرهای افسارگسیخته مردم در ایام تعطیلات نوروز شد.
کرونا برای دومین سال سفرهای نوروزی را تحت تاثیر خود قرار داده است و با اینکه توصیه به ماندن در خانه و پرهیز از سفرهای نوروزی، توصیه‌ای برای حفظ سلامتی و مبازره با این ویروس است، اما عده‌ای بی‌توجه به این موضوع راه سفر را در پیش گرفتند.
اگرچه بسیاری از مردم، نوروز را برای حفظ سلامت خود و اطرافیان با رعایت نکات و دستورالعمل‌های بهداشتی سپری کردند اما متاسفانه برخی مردم در این زمینه با بی‌توجهی موجب ایجاد حوادث تلخ و وقایع ناگواری شدند.
خود مردم نیز در افزایش آمار مبتلایان بی‌تقصیر نبودند و با ساده‌انگاری این ویروس و بی‌توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی چرخه انتقال ویروس منحوس کرونا را تشدید کردند.
از طرفی هم با شیوع نوع جهش یافته این ویروس در استان عاقبت رفتار مردمی که احساس را به عقل‌شان ترجیح دادند، محدودیت‌هایی می‌باشد که تعطیلی گروه‌های مشاغل ۲، ۳ و ۴ به دنبال داشت.
اگرچه کرونا و خانه‌نشینی و دور از هم بودن و عدم ارتباطات و تفریح در مدت یکسال گذشته تاکنون موجب مشکلات افسردگی برای عامه مردم شده ولی همه باید بدانیم که تمامی هشدارها صرفاً به منظور حفظ سلامتی ما، خانواده و اطرافیان‌مان و از بین بردم زنجیره انتقال کرونا می‌باشد.
در حال حاضر وضیعت شیوع این ویروس در استان از کنترل خارج شده و آمار مبتلایان چهار رقمی شده است و برای کاهش آمار و خارج شدن از وضعیت قرمز کرونایی بایستی مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را به صورت جدی رعایت کنند.