اقتصاد
کد خبر : 825
جمعه - 27 فروردین 1400 - 14:40
مدیرکل کمیته امداد استان ایلام:

۳۲ هزار سبد غذایی و معیشتی بین نیازمندان ایلام توزیع می شود

قنبر موسی نژاد اظهار کرد: با مجوزی که از ستاد کرونای استان گرفته شده است تعداد ۳۵ آشپزخانه اطعام مهدوی توسط کمیته امداد استان راه اندازی و با استفاده از کمک ها و نذورات خیرین و نیکوکاران استان در طول ماه مبارک رمضان اقدام به توزیع غذای گرم به صورت بهداشتی و بسته بندی شده بین مددجویان و نیازمندان استان خواهد شد.

وی تصریح کرد در راستای توجه به ایتام و کودکان نیازمند در تلاش هستیم با کمک قشر خیر و نیکوکار برای بیش از ۶ هزار کودک یتیم و محسنین در سطح استان تعداد ۱۲ هزار حامی جدید جذب کنیم.

موسی نژاد اضافه کرد: در این زمینه انتظار ما از خیرین، مومنین، بازاریان، صنف مختلف، کارمندان دولت، بخشهای اقتصادی جامعه و دیگر اقشار مختلف این است که کمک کنند با سرانه ماهیانه ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان کفالت و سرپرستی ایتام و فرزندان یتیم را عهده دار شوند و در رفع مشکلات اقتصادی این خانواده ها سهیم شوند.

مدیرکل کمیته امداد ایلام عنوان کرد: برای اجرای این طرح که تحت عنوان طرح ایران مهربان و اکرام ایتام است سامانه ای به آدرس ekram.emdad.ir طراحی شده که حامیان نیکوکار می توانند با مراجعه به این سایت و یا مراجعه به دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری در سطح استان سرپرستی از ایتام مورد نظر خود را عهده دار شوند.

وی افزود: در استان ایلام ۱۳ هزار زن سرپرست خانوار نیازمند، مورد حمایت کمیته امداد هستند که به لحاظ اینکه این زنان هم نقش مرد و هم زن را در تربیت و پرورش فرزندان خود ایفا می کنند و مسئول اقتصاد خانواده هستند نیازمند توجه ویژه و خاص هستند.

موسی نژاد گفت: متأسفانه از سال گذشته کرونا هم به مشکلات اقتصادی و اجتماعی خانواده های مددجو اضافه شده است و در طول یکسال گذشته افرادی که خود تمکن مالی داشته و حمایت کننده محرومان بوده اند در اثر کرونا خودشان هم دچار مشکل شده و کارشان را از دست داده اند.