پیشخوان
کد خبر : 815
جمعه - 27 فروردین 1400 - 14:34

فوتی های کرونا در ایلام از مرز ۷۰۰ نفر گذشت

جمیل صادقی فر روز جمعه در کارگروه رسانه ای استان ایلام اظهار داشت: بزرگترین نقطه ضعفی که به ما صدمه وارد می کند عدم توفیق در کاهش ابتلا به بیماری است و  روز به روز به تعداد مبتلایان افزوده می شود.

وی افزود: تنها از طریق کاهش تجمعات مانند عروسی و عزا، تجمعات غیرضروری در اماکنی مانند بانک ها و دفاتر پیشخوان، کاهش ترددهای غیرضروری، کاهش و یا حذف دورهمی های خانوادگی، افزایش استفاده از ماسک به بالاتر از ۹۰ درصد، رعایت فاصله یک و نیم متری در جاهایی نظیر نانوایی ها است.

صادقی فر یادآور شد: رعایت این پروتکل ها بمدت ۲ هفته زمان طلایی برای کنترل کرونا در استان است در غیر این صورت ویروس از کنترل خارج می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به افزایش تعداد بستری ها اشاره کرد و افزود: ۸۸ بستری جدید در مراکز درمانی بستری شدند و تعداد بستری های موجود به ۳۰۱ نفر رسیده است.

وی اظهار داشت: از بستری های جدید ۲۵ مورد مربوط به ایلام، ۱۷ نفر آبدانان، ۱۳ نفر دهلران، ۱۱ نفر دره شهر، هشت نفر ایوان، ۶ نفر چرداول، چهار نفر بدره، سه نفر مهران و یک نفر نیز مربوط به سیروان است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام ادامه داد: ۳۱۷ ابتلای جدید در ۲۴ ساعت گذشته شناسایی شده و مجموع مبتلایان استان به ۳۲ هزار و ۶۷۶ نفر رسیده و مجموع بهبودیافتگان نیز ۲۹ هزار و ۶۳ نفر است.

صادقی فر تاکید کرد: افرادی که دارای علائمی از جمله سرفه، ابریزش بینی، بدن درد و سردرد شدند، بلافاصله به مراکز منتخب کرونا در حوزه بهداشت در سراسر استان مراجعه کرده و  مراقبت های سرپایی را آغاز کنند و با گرفتن دارو، تغذیه مناسب و استراحت هم بیماری را به دیگران منتقل نکنند و هم به گونه ای خودمراقبتی داشته باشند که راهی بیمارستان و بستری نشوند.

وی تعداد مبتلایان در هفته اول فرودین را ۶۲۱ نفر، هفته دوم یک هزار و ۲۸۷ نفر، هفته سوم ۲ هزار و ۲۳۶ نفر و هفته چهارم تا این لحظه یک هزار و ۶۷۰ نفر اعلام کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: تعداد بستری ها نیز در هفته اول فروردین ۱۲۲ نفر، هفته دوم ۲۰۳ نفر یعنی ۲ برابر و در هفته سوم ۳۵۰ نفر و ۲ برابر و در هفته چهارم تاکنون ۴۴۴ نفر است  که بستری های فرورین ۱۴۰۰ به تنهایی بیش از ۲ برابر کل بستری شدگان کرونایی در سه ماهه آخر سال ۱۳۹۹ است.

صادقی فر با اشاره به اینکه آمار فوتی ها نیز بسیار نگران کننده است، گفت: تعداد فوتی ها در  هفته اول چهار نفر، هفته دوم چهار نفر، هفته سوم پنج نفر و هفته چهارم تاکنون نسبت به هفته سوم نزدیک به چهار برابر شده و ۱۹ مورد فوتی ثبت شده است.

وی با بیان اینکه روزهای آینده به مراتب سخت تر خواهد بود، تصریح کرد: ۳۲ فوتی در کمتر از یک ماه ثبت شده در حالی که در سه ماه آخر زمستان سال گذشته تنها ۲۲ مورد فوتی داشتیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار داشت: تعداد مبتلایان در فروردین امسال به تنهایی بیش از مجموع کل مبتلایان در ماه های آذر، دی، بهمن و اسفند ۱۳۹۹ می باشد.

صادقی فر اضافه کرد: شهرستان های هلیلان و ملکشاهی در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان های استان در وضعیت قرمز قرار دارند.