رفتن به بالا

پایگاه خبری فرهنگی اجتماعی ایلام 53

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 25 April
  • چهارشنبه 23 فروردین 1402 - 22:14
  • کد خبر : 269755
  • پیشخوان
  • چاپ خبر : بهزیستی ایلام به حمایت جدی همه مسئولان و خیرین نیاز دارد

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام با بیان اینکه همه مسئولان این استان در قبال حمایت از مددجویان ناتوان بهزیستی وظیفه دارند، گفت: حمایت از مددجویان بهزیستی تحت شعاع دیگر نهادهای حمایتی قرار گرفته‌است.

به گزارش خبرنگار ایلام ۵۳ ، سردار جمال شاکرمی عصر چهارشنبه همزمان با سالروز شهادت حضرت علی (ع) در بازدید از آسایشگاه بیماران اعصاب و روان و شیرخوارگاه بهزیستی ایلام اظهار کرد: بهزیستی با گروه‌های خاصی چون سالمندان، شیرخواران، بیماران اعصاب و روان و ناتوان جسمی ارتباط و درگیری مستقیم دارد.

وی افزود: عمده این افراد به خاطر شرایط جسمی یا روانی خود دور از خانواده یا فاقد بستگان و تحت حمایت و نظارت بهزیستی هستند و باید همه ارگان‌ها و مسئولان برای کمک به بهزیستی ورود جدی داشته باشند.

وی ادامه داد: بهزیستی استان ایلام برای خدمات رسانی به این گروه‌های خاص و بی‌پناه نیازمند حمایت سایر دستگاه‌ها و خیرین است.

شاکرمی تاکید کرد: همانگونه که امام علی (ع) در تمام دوران عمر بابرکت خود همدرد و همراه و یاور مظلومان و بی پناهان و افراد ناتوان بودند ما و سایر مسئولان و خیرین نیز به تاسی از منش و روش ایشان باید حامی مددجویان ناتوان بهزیستی باشیم.

وی ادامه داد: سپاه استان برای حمایت از بهزیستی و مددجویان این نهاد مکاتباتی را با سازمان بسیج مستضعفان را انجام خواهد داد.

شاکرمی از خیرین خواست در کنار ساخت مسجد، مدرسه، درمانگاه و سایر امور خیر، حمایت از مددجویان بهزیستی و مراکز نگهداری این نهاد حمایتی را نیز در دستور کار خود قرار دهند.

وی اضافه کرد: باتوجه به اینکه تمام مراکز نگهداری بهزیستی پراکنده و استیجاری و مراقبت از مددجویان مستلزم هزینه بالا است و بهزیستی امکان تامین این هزینه‌ها را به تنهایی ندارد باید از سوی سایر دستکاه ها حمایت شود.

شاکرمی افزود: احداث یک مجتمع جامع نگهداری و توانبخشی برای بهزیستی ضروری به نظر می‌رسد که سپاه استان در زمینه ساخت این مجتمع مشارکت خواهد کرد.

وی تامین قیر برای آسفالت و کانال کشی آسایشگاه نگهداری بیماران اعصاب و روان، مشارکت در تامین تغذیه و روند درمان این بیماران و تجهیز کارگاه هنری آنها را از اولویت ابتدایی سپاه در مشارکت با بهزیستی برشمرد.

بهزیستی استان ایلام بیش از ۴۴ هزار مددجو دارد که که بیش از ۱۷ هزار نفر این مددجویان را افراد معلول تشکیل داده‌اند.

۳۲۰ معلول جسمی حرکتی، بیمار اعصاب و روان و سالمند در واحدهای نگهداری بهزیستی هستند.

بهزیستی ایلام دارای ۶ واحد نگهداری از مددجویان است.

اخبار مرتبط