رفتن به بالا

پایگاه خبری فرهنگی اجتماعی ایلام 53

تعداد اخبار امروز : 3 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
  • چهارشنبه 23 فروردین 1402 - 03:34
  • کد خبر : 269746
  • اقتصاد
  • چاپ خبر : گازدار شدن ۱۴۳ واحد تولیدی و صنعتی در نقاط شهری و روستایی ایلام

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام گفت: در “سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین” بیش از ۱۴۳ واحد تولیدی و صنعتی در نقاط مختلف شهری و روستایی استان ایلام گازدار شدند تا گامی در راستای تحقق نامگذاری سال برداشته شود.

به گزارش پایگاه خبری ایلام۵۳؛ محمود کشاورز به گازرسانی به صنایع در استان اشاره کرد و افزود: از این تعداد صنایع ۱۳ واحد تولیدی و صنعتی در ایلام، ۲۰ واحد در چوار، ۶ واحد در ایوان، ۴ واحد در آبدانان، ۲ واحد در بدره، ۱۰ واحد در چرداول، ۷ واحد در دره‌شهر، ۲۵ واحد در دهلران، ۱۵ واحد در سیروان، ۲۳ واحد در ملکشاهی، ۱۱ واحد در مهران و ۷ واحد صنعتی و تولیدی در هلیلان در طول سال ۱۴۰۱ گازدار شده اند.
وی با بیان اینکه از ابتدای گازرسانی به استان تاکنون، یکهزار و ۲۷۸ واحد صنتی در نقاط مختلف شهری و روستایی استان گازدار شده است، اظهار داشت: در راستای تحقق نامگذاری سال گذشته، کمک به توسعه و رونق صنایع و افزایش تولید و محرومیت‌زدایی، برای ۱۴۳ واحد گازرسانی اجرا شده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان تصریح کرد: با گازرسانی به این تعداد صنایع، ۱۳ هزار متر‌مکعب در ساعت، گاز به جای سوخت‌های مایع جایگزین شده است.
کشاورز با بیان اینکه از ابتدای گازرسانی تاکنون ۳۵۸ مرغداری، ۱۸۸ گاوداری، ۳۵ دامداری، ۴۷۹ صنایع متفرقه، ۱۹۴ صنایع عمده و ۲۴ CNG در نقاط مختلف استان گازدار شده است، گفت: در سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین، ۱۸ مرغداری، ۱۶ گاوداری، ۱۲ دامداری، ۸۳ صنایع متفرقه و ۱۴ صنایع عمده گازدار شده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام افزود: در چند سال اخیر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) نامگذاری سال را بر روی تولید متمرکز نموده است تا دستگاه‌های اجرایی در حوزه مأموریت کاری خود گام‌های اساسی برای حمایت و رفع مشکل واحد‌های تولیدی برای رونق اقتصادی کشور بردارند.
وی با بیان اینکه با توجه به نقش صنایع در رونق و آبادانی استان به منظور حمایت از تولید داخلی، گازرسانی به صنایع واجد شرایط همچنان به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی شرکت گاز استان ایلام به شمار می‌رود، اظهار داشت: گازرسانی به صنایع توانسته است ارزش افزوده خوبی برای استان ایلام داشته باشد و با جایگزینی سوخت طبیعی در واحدهای تولیدی و صنعتی، آلودگی کمتری در مقایسه با سایر فرآورده‌های نفتی به دنبال دارد و موجب ارتقاء شاخص‌های حفظ و بهبود محیط زیست و توسعه پایدار می‌شود.

اخبار مرتبط