پیشخوان
کد خبر : 269687
یکشنبه - 23 بهمن 1401 - 21:24
گزارش؛

گاز به آخرین روستای چرداول رسید/ تنگ‌قیر هم گازدار شد

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان ایلام؛ محمود کشاورز گفت: برای گازرسانی به روستای تنگ‌قیر و ۲ واحد تولیدی و صنعتی در مجموع بیش از ۵ هزار و ۶۶۰ متر شبکه توزیع گاز اجرا شده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با اشاره به اینکه با گازرسانی به این روستا، شهرستان چرداول در ردیف مناطق سبز استان قرار می‌گیرد، افزود: هم اکنون ۴ شهر و تمامی ۷۳ روستای چرداول از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.
وی اظهار داشت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون، بیش از ۱۱۵ واحد تولیدی و صنعتی در سطح استان گازدار شده است.
وی با اشاره به اینکه برای گازرسانی به این روستا، ۱۸ میلیارد ریال از اعتبارات داخلی شرکت ملّی گاز هزینه شده‌است، تصریح کرد: با گازرسانی به این روستا، بیش از ۵۰ خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.
وی ادامه داد: دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به مناطق کمتر‌‌برخوردار استان دارد که تلاش می‌شود تا پایان سال آینده تمامی روستاهایی که قابلیت گازرسانی دارند در اقصی نقاط استان گازدار شوند.
مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با بیان اینکه با گازرسانی به این روستا، ضریب گازرسانی در مناطق شهری و روستایی شهرستان چرداول ۱۰۰ درصد شده‌است، گفت: در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و بیش از ۹۹ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.
کشاورز از گازرسانی به ۳ واحد تولیدی و صنعتی در این شهرستان تا پایان سال‌جاری خبر داد و افزود: برای گازرسانی به این تعداد صنایع، بیش از یکهزارو ۳۴۰ متر شبکه توزیع گاز اجرا خواهد شد و اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد و ۹۷۳ میلیون ریال هزینه می شود.