رفتن به بالا

پایگاه خبری فرهنگی اجتماعی ایلام 53

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April
  • جمعه 21 بهمن 1401 - 12:48
  • کد خبر : 269650
  • پیشخوان
  • چاپ خبر : ۳ روستا و ۳ واحدصنعتی در آبدانان گازدار شد/ گاز به آخرین روستاهای دارای قابلیت گازرسانی آبدانان رسید

طی مراسمی و با حضور نماینده حوزه جنوب استان در مجلس، معاون امور عمرانی استانداری ایلام، فرماندار آبدانان، مدیرعامل شرکت گاز استان و جمعی از مسئولان محلی، مشعل گاز در ۳ روستا و ۳ واحد تولیدی و صنعتی آبدانان روشن شد.

به گزارش ایلام۵۳؛ ” محمود کشاورز” در مراسم افتتاح گازرسانی به ۳ روستای شهرستان آبدانان گفت: این روستاها شامل سرابنقل، سیاه‌گاو، مژاره و ۳ واحد تولیدی و صنعتی هستند که در مجموع برای گازرسانی به این روستاها و صنایع بیش از ۲۰ هزار متر شبکه توزیع گاز اجرا شده است. مدیرعامل شرکت گاز استان با اشاره به اینکه ۳۶ روستای بالای ۲۰ خانوار در شهرستان آبدانان گازدار شده است، اظهار داشت: با گازرسانی به ۳ روستای مذکور پرونده گازرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار در این شهرستان بسته شد.
وی ادامه داد: برای گازرسانی به این تعداد صنایع، مبلغ ۲۰ میلیارد و ۶۱۱ میلیون ریال هزینه شده‌است، اظهار داشت: به منظور تحقق نامگذاری سال‌جاری، رفع محرومیت، کمک به توسعه صنایع، گازرسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی در کمترین زمان ممکن انجام می شود.
مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با اشاره به اینکه برای گازرسانی به این ۳ روستا، مبلغ ۴۸ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت ملّی گاز ایران هزینه شده‌است، تصریح کرد: با گازرسانی به این تعداد روستا، بیش از ۸۴ خانوار از نعمت گاز برخوردار شدند.
کشاورز از گازرسانی به ۳ واحد تولیدی و صنعتی تا پایان سال‌جاری خبر داد و افزود: برای گازرسانی به این تعداد صنایع، مبلغ ۷۷۹ میلیون ریال هزینه خواهد شد و برای اجرای آنها ۳۷۶ متر شبکه توزیع در دست اجرا است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام در این آئین با اشاره به اینکه ردپای پروژه‌های گازرسانی در تمام مناطق محروم استان به عینه دیده می‌شود، گفت: گازرسانی به مناطق روستایی استان موجب رفاه و آسایش مردمان این دیار شده و بستر مناسبی برای بازگشت معکوس و حیات مجدد روستاهای خالی از سکنه شده است.
“سعید هژبری ” افزود: به جرات می‌توان گفت که گازرسانی به روستاها نقش موثری در افزایش جذابیت بازگشت معکوس به روستاها را فراهم نموده و در ایجاد اشتغال و افزایش تولید محصولات روستایی نیز موثر بوده است.
وی با اشاره به اینکه سرانه پوشش گاز شهری در استان ۱۰۰ درصد بوده و مناطق روستایی نیز تا پایان سال آینده به اتمام می‌رسند، اظهار داشت: خدمات نظام با رژیم گذشته قابل قیاس نیست و در گذشته مناطق شهری و روستایی در این استان حتی از امکانات اولیه محروم بودند اما امروزه به برکت نظام و انقلاب روز به روز خدمات قابل قبولی به آحاد مختلف مردم ارائه می شود.
همچنین نماینده حوزه جنوبی استان در مجلس شورای اسلامی در این مراسم از گازرسانی به مناطق مختلف استان به‌خصوص حوزه جنوبی استان قدردانی کرد و گفت: دولت سیزدهم به مناطق محروم و کمتر برخوردار استان، در حوزه گازرسانی توجه ویژه‌ای دارد بطوریکه که در حوزه جنوب استان، روند گازرسانی به مناطق شهری و روستایی مطلوب است.
” بهزاد علیزاده ” با اشاره به اینکه نگاه دولت به مشکلات مردم به‌خصوص مناطق محروم قابل توجّه است، افزود: در سال گذشته با دستور وزیر نفت و افزایش سرانه هزینه گازرسانی، برای ۱۴ روستای حوزه جنوبی استان از جمله ۹ روستا در دهلران، ۲ روستا در آبدانان و ۳ روستا در دره‌شهر که فاقد قابلیت گازرسانی بودند، مجوز اخذ گردید و خوشبختانه با تلاش شرکت گاز استان در کمترین زمان ممکن گازدار شدند.
وی به گازرسانی به دورترین روستاها اشاره کرد و اظهار داشت: خدمات نظام در حوزه‌های مختلف در جهت رفاه مردم حتی در دورترین روستاها هم قابل لمس است و شرکت گاز استان در بحث گازرسانی به‌خوبی عمل کرده است.

اخبار مرتبط