اقتصاد » پیشخوان
کد خبر : 269630
دوشنبه - 17 بهمن 1401 - 12:23
گزارش؛

۲۲ پروژه زیرساختی به مناسبت ایام الله دهه فجر درسیروان افتتاح و کلنگ زنی شد

به گزارش ایلام ۵۳ به نقل از روابط عمومی فرمانداری سیروان،”علیرضا رئیسی” به افتتاح پایگاه امداد و نجات جاده‌ای شهدای سیروان اشاره کرد و افزود: این پایگاه با عرصه ۲ هزار متر مربع، اعیان ۲۵۰ متر مربع و با اعتبار ۳۲ میلیارد ریال در پنجمین روز از دهه مبارک فجر به بهره‌برداری رسید.
وی با بیان اینکه با افتتاح و بهره برداری از این پایگاه جاده ای مشکلات مسافران مسیر و زائران عتبات عالیات برطرف می شود،اظهار داشت: در گذشته این شهرستان فاقد پایگاه امداد جاده ای بود که خوشبختانه با همدلی و تلاش مسئولان استانی و شهرستان به بهره برداری رسید.
فرماندار سیروان با بیان اینکه تعداد ۷ پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۰۲ میلیارد ریال در حوزه توزیع برق در مناطق روستایی این شهرستان به بهره برداری رسید،تصریح کرد: پروژه های اصلاح شبکه و ایجاد روشنایی معابر روستای سرابکلان با حجم فیزیکی ۵ هزارو ۶۰۰ متر شبکه، ۳ دستگاه ترانسفورماتورو با اعتبار ۳۵۴۵۰ میلیون ریال، اصلاح شبکه و ایجاد روشنایی معابر روستای شوراب خانعلی با حجم فیزیکی یکهزارو ۶۰۰ متر و اعتبار ۷۲۰۰ میلیون ریال کلنگ زنی و افتتاح شدند.
رئیسی از مجوز ۳ حلقه چاه شامل سرابکلان، شهرک سرتنگ و سه راهی کارزان به منظور رفع تنش آبی در مناطق مختلف شهری و روستایی این شهرستان خبر داد و گفت: با حفر این تعداد حلقه چاه مشکل آب شرب مناطق روستایی وشهری شهرستان برطرف می شود.
وی از کلنگ زنی حفر یک حلقه چاه برای آبرسانی به روستاهای بخش کارزان با اعتبار ۱۸ میلیارد ریال خبر داد و افزود: علاوه بر حفر این ۳ حلقه چاه با کمک ستاد محرومیت زدایی سپاه امیرالمومنین استان، پروژه اصلاح و توسعه آبرسانی به روستاهای گوراب سفلی و نگل با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت آب فاضلاب استان کلنگ زنی و همچنین پروژه خط انتقال آب روستای اسلامیه به طول ۵۲۰۰ متر با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری رسید.
فرماندار شهرستان سیروان از افتتاح پایگاه جاده ای فوریتهای پزشکی ۱۱۵ شهرک سرتنگ با ۹ نفر کارشناس فوریت های پزشکی، یک دستگاه آمبولاس که جمعا با اعتبار بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال خبر داد و گفت: با افتتاح و راه اندازی این مرکز فوریت های جاده ای ، مسافران و گردشگران می توانند با آرامش خیال به این منطقه سفر کنند.
رئیسی با اشاره به اینکه ۳ مدرسه در روستاهای نثارمله ماران ، چم شیر و چم روته سیروان با کمک خیرین مدرسه ساز در پنجمین روز از دهه فجر با حضور معاون استاندار افتتاح شده است،افزود: مدرسه دو کلاسه روستای نثار مله ماران با اعتبار یک میلیارد ریال و مدرسه سه کلاسه چم شیر و مدرسه ۴ کلاسه چم روته با اعتبار جمعا ۶۵ میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری رسیدند.
وی از افتتاح سایت G4 روستاهای گواب علیا، گوراب سفلی و نگل با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت:پروژه های راهدای از جمله ۵ کیلو متر آسفالت لومار به عرب رودبار، خط کشی ۲۲۰ کیلومتر، نصب نیوجرسی ۲ کیلومتر، نصب تابلو و علائم راهنمایی ۱۸۰۰عدد، شانه سازی محور ها ۱۲ کیلومتر، احداث حفاظ خاکی ۱۰ کیلومتر، حذف ۲ نقطه حادثه خیر،لکه گیری آسفالت که در مجموع برای این تعداد ۸۶ میلیارد ریال اعتبار هزینه و امروز به بهره برداری رسیدند.