رفتن به بالا

پایگاه خبری فرهنگی اجتماعی ایلام 53

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March

آیین نواختن زنگ انقلاب در مدرسه آقا حسین بن علی (ع) شهر ایلام با حضور جمعی از دانش آموزان، فرهنگیان و مدیران ارشد استان ایلام برگزار شد.

به گزارش ایلام۵۳، علی درویشی مدیر کل آموزش و پرورش استان در آیین نواختن زنگ انقلاب در مدرسه آقا حسین بن علی (ع) شهر ایلام ضمن تبریک فرارسیدن ایام الله دهه مبارکه فجر و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، اظهار داشت: اگر نقشه کشورمان را در طول تاریخ و در طول دوران حکومت پادشاهان مختلف نگاه کنیم به وضوح می‌بینیم که این نقشه دائماً کوچکتر شده و قسمت‌هایی از ایران جدا شده است. اما خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب و در جریان دفاع مقدس این نقشه نه تنها یک سانتی متر هم کوچک تر نشده بلکه تمامیت ارضی ایران نیز حفظ شده است.

علی درویشی مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: شاه نه تنها در برابر دشمنان قوی بلکه در برابر دشمنان ضعیف هم از خود ضعف و سستی نشان داده و در برابر آن ها کوتاه آمده بود. جدا شدن دشت ناامید از ایران و الحاق آن به افغانستان و جدا شدن بحرین این مسئله را ثابت میکند.

علی درویشی گفت: در زمان حکومت طاغوتی پهلوی، ایران یکی از بدبخت ترین کشورهای دنیا بود به جهت اینکه شاه منافع ملی کشور را به جای اینکه صرف مواردی نظیر بهداشت، حمل و نقل، آموزش و …. کند در جاهای دیگری و برای استفاده های شخصی و نامناسب مصرف می کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام با اشاره به برخی آمارهای بین المللی در زمینه مدارک علمی کشورمان در عرصه بین الملل افزود: در سال ۱۹۹۶ تنها ۸۵۰ مدرک علمی در سطح دنیا داشتسم اما مطابق آخرین آمار در سال ۲۰۲۰ این میزان به ۷۴ هزار و ۴۴۰ مدرک علمی رسیده است و این نشان از رشد علمی بسیار بالای کشورمان میدهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام با اشاره به چند نمونه از برکات انقلاب افزود: ما در حوزه های مختلفی نظیر نانو، سلول های بنیادی، هوافضا، موشک های بالستیک، پزشکی، پهپاد و …. پیشرفت های بسیار خوبی داشته ایم.

درویشی ادامه داد: دشمن آرزو داشت تا سیم خاردار هم به ما نفروشند. اما الان آرزو می‌کند که ما محصولاتمان را به دیگر کشورها نفروشیم و این نشان از قدرت انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

علی درویشی در پایان سخنان خود افزود: انقلاب اسلامی ایران با دیگر انقلاب‌ها متفاوت است و آن هم به علت قدرتی است که در رهبری و روحانیت و مردم و جوانان و فرهنگیان و دانش آموزان وجود دارد. دشمنان کور خوانده‌اند که بتوانند خدشه‌ای به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وارد کنند.

اخبار مرتبط