فرهنگ
کد خبر : 269489
دوشنبه - 26 دی 1401 - 16:14
گزارش؛

برگزاری نشست ستاد هماهنگی طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان استان ایلام

به گزارش ایلام ۵۳ به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان ایلام، نشست ستاد هماهنگی طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان با حضور علی درویشی مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی از معاونین و روسای ادارات داخلی این اداره کل و نمایندگان سایر دستگاه های اجرایی برگزار شد.

علی درویشی مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام در این نشست با اشاره به اهمیت ویژه سنجش نوآموزان بدو ورود به مدارس، گفت: نیازمند ورود جدی همه ی دستگاه های مرتبط با سنجش سلامت دانش آموزان هستیم.

وی سنجش دانش آموزان را موضوع بلند مدت دانست که با آینده و فراگیری معلومات آنان در زمان تحصیل ارتباط مستقیم دارد.

درویشی با اشاره به اینکه سنجش سلامت دانش آموزان گلوگاه پایش فراگیران برای تحصیل است، اظهار داشت: باید با کار فرهنگی از پنهان کاری برخی والدین دانش آموزان با نیازهای ویژه جلوگیری کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خواستار کمک همه رسانه های جمعی از جمله صدا و سیما برای آگاهی والدین از اهمیت سنجش فرزندان خود شد و تاکید کرد؛ با انجام دقیق برنامه پایش سلامت دانش آموزان بدو ورود می بایست ضمن ایجاد زمینه مناسب برای تحصیل این دسته از دانش آموزان، والدین را نیز از وضعیت و آینده فرزندان با نیازهای ویژه خود آگاه کرد.

شایان ذکر است طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به مدارس امسال با رویکرد جدید از ابتدای بهمن ماه آغاز و تا پایان اسفند ادامه خواهد داشت.

والدین گرامی می توانند با مراجعه به سایت My.csdeo.ir بصورت مرحله ای اقدام به نوبت گیری برای فرزندان خود که از ابتدای سال تحصیلی ۱۴۰۲ وارد مدارس می شوند اقدام نمایند.