بهداشت و درمان
کد خبر : 269358
دوشنبه - 19 دی 1401 - 10:02
گزارش؛

بهره مندی بیماران خاص، صعب‌العلاج و نادر از بسته‌های خدماتی بیمه سلامت

به گزارش ایلام۵۳؛ نورالدین رحیمی اظهار کرد:  ایجاد صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج با تصویب اساسنامه توسط هیأت وزیران و با تخصیص ۵ هزار میلیارد تومان هزینه‌های درمانی و تصویب ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه درایلام  نیز عملیاتی شد.

وی افزود: طبق تبصره ۱۷ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ این صندوق تشکیل شده و بیش از ۱۰۷ نوع بیماری خاص و صعب العلاج را پوشش می‌دهد.

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام با اشاره به اینکه تمامی بیماران خاص و صعب العلاج را مشمول این صندوق اعلام کرد و گفت: بیمه بودن مشمولین توسط یکی از سازمان‌های بیمه گر پایه ضروری است و مزایای این صندوق مازاد بر تعهدات بیمه پایه و تکمیلی می‌باشد.

دکتر رحیمی  تأمین مالی صندوق اعم از ارتقای سلامت، خدمات پیشگیرانه، تشخیصی و درمانی، بازتوانی و توانبخشی، تسکینی، پرستاری و درمان در منزل و … را از وظایف این صندوق برشمرد و بیان کرد: بررسی و تعیین مبلغ پرونده درمانی بیمه شدگان متقاضی اعتبارات خارج از شمول ضوابط و معرفی واجدین شرایط تسهیلات بانک به کارگروه استان طبق دستورالعمل بانک مرکزی از فعالیت‌های تعریف شده برای این صندوق است.

وی با اشاره به پرداخت هزینه‌های بیماران صعب العلاج و خاص از مسیر سامانه‌های الکترونیکی اظهار کرد: در حال حاضر بسته خدمتی ۹ نوع بیماری در سامانه‌های الکترونیکی تعریف شده و ۲۷ بیماری در دست اقدام است که نهایتاً ۴۴ نوع بیماری در سامانه‌ها تعریف خواهد شد.

مدیرصندوق بیماری خاص و صعب العلاج استان ایلام  با تشریح وظایف کمیته استانی صندوق بیماران خاص و صعب العلاج گفت: بررسی و تعیین مبلغ پرونده درمانی بیمه شدگان متقاضی اعتبارات خارج از شمول ضوابط، معرفی واجدین شرایط تسهیلات بانک به کارگروه استان طبق دستورالعمل بانک مرکزی و پیشنهاد افزایش بیماری جدید صعب العلاج به لیست ۱۰۷ موردی بیماران صعب العلاج از جمله این وظایف است.

رحیمی از شهروندانی که دچار بیماری صعب العلاج و خاص هستند خواست؛ با مراجعه به سامانه شهروندی بیمه از مزایا و خدمات صندوق بیماری خاص و صعب العلاج استان ایلام  بهره مند شوند.