رفتن به بالا

پایگاه خبری فرهنگی اجتماعی ایلام 53

تعداد اخبار امروز : 3 خبر


  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 20 April

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام گفت: این شرکت ۶ اقدام مهم و اساسی در حوزه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران را به انجام رسانده است.

به گزارش ایلام۵۳، روح اله نوریان در نشست سیاسی بصیرتی تحلیل روز جانشین فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان که در محل سالن آمفی تئاتر خلیج فارس این شرکت برگزار شد، افزود: ساخت و تجهیز اتاق بحران، ساخت و تجهیز ۴ پناهگاه برای استفاده در مواقع اضطراری و بحران، انجام مطالعات مفهومی پدافند غیرعامل و اخذ تائیدیه از سازمان پدافند غیرعامل تنها بخشی از اقدامات در این حوزه بوده است.
وی اظهار داشت: انجام پروژه تهیه و تدوین و استقرار سیستم مدیریت شرایط اضطراری و بحران،تدوین دستورالعمل های مقابله با شرایط اضطراری همچون سیل، زلزله، آتش سوزی جنگل و مراتع اطراف پالایشگاه و انجام پروژه پژوهشی ارزیابی آسیب پذیری امنیتی از دیگر اقدامات مهم در این حوزه بوده است.
نوریان به حمایت از تولید شرکت های دانش بنیان اشاره و تصریح کرد: ساخت دانش بنیان مولکولارسیو واحد نم زدایی، امکان سنجی احیا آمین مستعمل با استفاده از توانمندی شرکت های دانش بنیان، ساخت داخل کاتالیست واحد استحصال گوگرد، حمایت از ساخت تولید داخل ماده کربن فعال و آنتی فوم و بومی سازی بیش از ۲۴ قلم کالای اساسی به منظور عدم وابستگی به خارج و دور زدن تحریم ها انجام شده است.
مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام از افزایش ۵۵ درصدی فروش محصولات ۳ گانه این شرکت به پتروشیمی ایلام در ۶ ماهه نخست سال جاری خبر داد.
نوریان با اشاره به این‌که در نیمه نخست امسال، ۷۳۹ میلیون مترمکعب گاز به شبکه سراسری تزریق شده، افزود: این مقدار گاز تزریقی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ تولید و فروش، ۷ درصد افزایش یافته است.
وی با بیان این‌که در این مدت، گاز اتان تولید شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش را نشان می دهد، اظهار داشت: در طول ۶ ماهه نخست سال جاری، میزان فروش این محصول، نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۸۱ درصد رشد داشته است.
مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام ادامه داد: این در حالی است که تولید گاز مایع خام در نیمه نخست امسال ۲۴ درصد افزایش و فروش آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش ۷۰ درصدی را نشان می‌دهد.
نوریان همچنین از تولید بیش از ۳۵ هزار تن گوگرد در ۶ ماهه نخست سال جاری خبر داد و افزود: با توجه به ذخیره‌سازی سال گذشته، بخشی از این محصول که از طریق بورس به فروش رفته، نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایشی ۲۰ درصدی دارد.
نوریان به عملکرد این واحد صنعتی در دریافت گاز غنی ورودی اشاره کرد و اظهار داشت: طی این مدت، گاز غنی ورودی به این پالایشگاه، نسبت به تعهد آن، ۱۲ درصد بیش از تعهد مصوب بوده و خوراک دریافت کرده است.
مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام گفت: با فرهنگ سازی های انجام شده در حوزه ایمنی از ابتدای فروردین ماه سال گذشته تا پایان شهریور ماه سال جاری ۵ میلیون و ۹۳۶ هزارو ۹۸۵ نفر ساعت کار بدون حادثه در این واحد صنعتی انجام شده است.
نوریان با اشاره به اینکه سبد تولیدات این واحد صنعتی متنوع است، افزود: این پالایشگاه از لحاظ تنوع و سبد محصولات تولیدی دارای تنوع کاملی از محصولات پالایشگاهی است و علاوه بر محصول گاز طبیعی دارای وصولات با ارزشی مانند اتان ،گاز مایع خام، میعانات گازی و گوگرد می باشد و از این لحاظ جزو معدود پالایشگاههای دارای تنوع و محصولات تولیدی است که هم برای صنایع پایین دستی و هم در چرخه اقتصاد داخلی کشور و درآمدزایی نقش تاثیرگذاری دارد.
نوریان به دستاوردهای این شرکت در طول چند سال گذشته اشاره و اظهار داشت: افتخاراتی نظیر عنوان برتر در حوزه سلامت اداری، کسب سطح عالی در نظام ارزیابی عملکرد شرکت ملی گاز، انتخاب پالایشگاه گاز ایلام به عنوان دستگاه اجرایی برتر پدافند غیرعامل ، پیاده سازی سیستم مدیریت امنیت اطلاعات در حوزه سرویس‌های فاوا و شبکه کنترل صنعتی، انتخاب پالایشگاه گاز ایلام به عنوان کارفرمای سلامت محور استان ،کسب رتبه برتر پژوهش برتر در بین شرکت‌های پالایشی و کسب تدریس ۳ستاره ششمین جایزه ملی مدیریت انرژی، کسب رتبه اول آتش نشانی شرکت ملی گاز ایران و غیر برخی از دستاوردهای شرکت در طول دو سال گذشته بوده است.
همچنین جانشین فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام در این نشست از تلاش های پالایشگاه گاز ایلام در راستای تولید پایدار و تحقق چشم انداز ها قدردانی کرد.

سردار قدرت الله کریمیان با اشاره به اینکه تولید مستمر در راستای امنیت پایدار محقق می شود،افزود: به برکت نظام جمهوری اسلامی امنیت مطلوبی در سطح جامعه برقرار است و کارکنان پالایشگاه گاز ایلام با تولید محصولات متنوع به اقتصاد کشور کمک می کنند.
وی با بیان اینکه تلاش جهادی در این واحد صنعتی به عینه دیده میشود، اظهار داشت: پالایشگاه گاز ایلام با تزریق گاز به خط سراسری باعث می شود که علاوه بر ایلام، استان های همجوار نیز با کمبود و قطعی گاز مواجه نشوند که این موضوع مصداق جهاد اقتصادی است.
سردار کریمیان با اشاره به اینکه تلاش پالایشگاه گاز ایلام برای بومی سازی تجهیزات و قطعات ستودنی است، تصریح کرد: بومی سازی برخی از تجهیزات باعث عدم وابستگی به خارج می شود و نشان می دهد که تحریم ها نه تنها اثری بر روی اقتصاد کشور نداشته بلکه به فرصت تبدیل شده است.

اخبار مرتبط