رفتن به بالا

پایگاه خبری فرهنگی اجتماعی ایلام 53

تعداد اخبار امروز : 7 خبر


  • پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 18 April

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: اصول و پیش نیازهای پدافند غیرعامل مورد تاکید رهبری باید در مبلمان شهری مورد توجه مسوولان امر قرار داشته باشد.

به گزارش ایلام۵۳؛حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار روز سه‌شنبه بمناسبت آغاز هفته پدافند غیرعامل در دیدار مدیرکل، کارکنان و روسای کارگروه های ذیل شورای پدافند غیرعامل استان با ذکر این مطلب که پدافند غیر عامل  در  اداره کشور نقش مهمی دارد که متأسفانه مورد غفلت قرار گرفته، اظهار داشت: نقش پدافند غیر عامل در مبلمان شهری بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به ساخت و سازهای غیر استاندارد و مجموعه آپارتمان های بلند مرتبه که در بخشی از نقاط شهر ساخته شده است، افزود: هنگام وقوع زلزله یا وقایع طبیعی در لحظه های ابتدایی رخداد که وقت طلایی برای نجات جان انسان محسوب می شود، پناه بردن به مکانی امن یکی از نکات بسیار مهم است که باید در طراحی مبلمان شهری مد نظر گرفته شود.

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: هنگام ایجاد ناامنی و یا وقوع حادثه باید برای مردم مکان هایی مناسب و امن در نظر گرفته شود که نقش پدافند غیرعامل در این زمینه قابل توجه است.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه شهر در حال توسعه است و باید در مبلمان شهری به ساخت پارک های مناسب و قابل استفاده برای مردم اهمیت داده شود، افزود: با وجود تعدد آپارتمان ها در داخل شهر ایلام بویژه ساختمان های بلند مرتبه، ساکنین این مکان ها نیازمند فضایی آرام هستند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با ذکر این مطلب که در گذشته با اینکه شهر ایلام بسیار کوچک بود اما ۲ پارک ملت و کودک وجود داشت که مردم هم اکنون نیز از آنها استفاده می کنند، تصریح کرد: با وجود چند برابر شدن وسعت شهر ایلام، ساخت پارک های مناسب برای استفاده مردم در طول این سالها مغفول مانده است، که نیازمند بازنگری در توسعه شهری می باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تبار تصریح کرد: ۲۳ نقطه در شهر ایلام فاقد مسجد است در حالی که در هر ۵۰۰ متر برای اقامه نماز باید مسجد وجود داشته باشد و پدافند غیرعامل با در نظر گرفتن مشکلاتی که در شهر ایلام وجود دارد ، در جلوگیری از بروز مشکلات شهری ورود کند تا از تلفات احتمالی جلوگیری و نقش پدافند غیرعامل باید برای مردم شناخته شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اغتشاشات اخیر و نقش دشمنان جمهوری اسلامی در این زمینه عنوان کرد: دشمن در کف خیابان مشکلاتی را برای مردم بوجود آورد و یکسری ضرر اقتصادی را به دولت و مردم تحمیل کرد که در این شرایط سخت اقتصادی جبران این ضرر و زیان به اموال عمومی قطعا برای مردم نیز سخت است.

امام جمعه ایلام با اشاره به آسیب های اقتصادی و امنیتی که دشمن در این شرایط به مردم تحمیل کرده است، گفت: علاوه بر این آسیب‌ها بزرگترین آسیب، لایه فرهنگی پنهانی است که موجب این رخدادها شده است.

کریمی تبار با اشاره به مشکلات اقتصادی که نه تنها در ایران بلکه در کل جهان حاکم است ، گفت: در جمهوری اسلامی برای سه دهک پایین جامعه بیمه در نظر گرفته است و رشد اقتصادی قابل توجهی داشته ایم که در بسیاری از کشورهای دیگر این چنین امکاناتی وجود ندارد.

وی پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در دنیا را بی نظیر عنوان کرد و گفت: دشمن در حال وارونه جلوه نشان دادن پیشرفت های کشور با بزرگنمایی مشکلات است.

امام جمعه ایلام با ذکر این مطلب که نسل جوان و نوجوان ما در اولویت هجمه کارهای فرهنگی دشمن هستند، افزود: دشمنان در حال کار برای انجام یک جنگ تمام عیار با کشور و دنبال تغییر افکار جوانان هستند ولی فتنه آنان به سرانجام نرسیده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری ایلام نیز در این دیدار افزود: سازمان پدافند غیرعامل سال ۸۲ در مجموعه های ستاد کل نیروی مسلح قرار گرفته است.

محمد رحیمی ادامه داد: روسای کارگروه های یازده گانه ذیل شورای پدافند غیرعامل استان امروز نقطه نظرات خود را در خصوص پدافند غیرعامل ارایه می دهند.

وی گفت: سال ۹۰ ، ۸ آبان بعنوان روز پدافند در تقویم ملی ثبت شد و اطلاع رسانی مصونیت سازی و آگاه سازی در این حوزه به  مردم و جامعه در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری ایلام تاکید کرد: پدافند اکنون یک نهاد حاکمیتی و کشوری که رییس ستاد کل نیروی مسلح بعنوان رییس کمیته دائمی پدافند غیرعامل در کشور است و ریاست شورا پدافند غیرعامل استان با حکم سرلشکر باقری رییس ستاد کل نیروی های مسلح، دکتر بهرام نیا  استاندار ایلام است.

رحیمی در خصوص تعداد قرارگاه ها و کارگروه های ذیل شورای پدافند غیرعامل استانداری، افزود: در شورای پدافند غیرعامل ۵ قرارگاه و ۱۱ کارگروه ذیل شورا فعال است.

وی تصریح کرد: پدافند شیمیایی، تهدیدات بیوتروریسم و تهدیدات سایبری از جمله تهدیدات در حوزه پدافند غیرعامل است که برای مقابله با این تهدیدات برنامه داریم.

رحیمی اضافه کرد: در حوزه پدافند غیرعامل یک سند بعنوان سند جامع بالادستی تعریف شده که براساس این سند هر سال یک سری وظایف در قالب طرح و برنامه تعریف می شود.

وی از تدوین ۲۵ طرح و برنامه در شورای پدافند غیرعامل خبر داد و گفت: دشمن در تولید محتوا پیش دستی می کند که نقش رسانه ها در خنثی سازی نقشه های آنان بسیار اثر بخش است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری ایلام ادامه داد: در برنامه هفتم توسعه، دروس پدافند بعنوان دروس عمومی در مدارس و دانشگاه ها تدریس می شود.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص پدافند گفت: رهبری فرموندند: پدافند غیرعامل یک اصل خواهد بود برای همیشه، نه برای یک مقطع خاص، این اصل مستمر و همیشگی است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری ایلام در پایان با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی برای هزینه کرد اعتبارات پدافند غیرعامل ملزم به مبادله موافقت نامه هستند، گفت: یک درصد اعتبارت تمامی سازمان ها به مبحث الزامات پدافند غیرعامل اختصاص یافته است که همه دستگاه ها باید به آن ملزم باشند.

 

اخبار مرتبط