اقتصاد » پیشخوان
کد خبر : 226128
پنجشنبه - 28 مهر 1401 - 11:21
گزارش؛

افزایش ۵۵ درصدی فروش محصولات سه گانه پالایشگاه گاز ایلام در نیمه نخست امسال

به گزارش ایلام ۵۳ ؛ روح اله نوریان با اشاره به این‌که در نیمه نخست امسال، ۷۳۹ میلیون مترمکعب گاز به شبکه سراسری تزریق شده، اظهار داشت: این مقدار گاز تزریقی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ تولید و فروش، ۷ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان این‌که در این مدت، گاز اتان تولید شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش را نشان می دهد، افزود: در طول ۶ ماهه نخست سال جاری، میزان فروش این محصول، نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۸۱ درصد رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام گفت: این در حالی است که تولید گاز مایع خام در نیمه نخست امسال ۲۴ درصد افزایش و فروش آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش ۷۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وی همچنین از تولید بیش از ۳۵ هزار تن گوگرد در ۶ ماهه نخست سال جاری خبر داد و افزود: با توجه به ذخیره‌سازی سال گذشته، بخشی از این محصول که از طریق بورس به فروش رفته، نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایشی ۲۰ درصدی دارد.

نوریان در پایان، به عملکرد این واحد صنعتی در دریافت گاز غنی ورودی اشاره کرد و اظهار داشت: طی این مدت، گاز غنی ورودی به این پالایشگاه، نسبت به تعهد پالایشگاه در این مدت، ۱۲ درصد بیش از تعهد مصوب، خوراک دریافت کرده است.