پیشخوان
کد خبر : 204107
پنجشنبه - 7 مهر 1401 - 08:46
گزارش؛

مردم کُرد پای لوای مقدس انقلاب اسلامی ایستاده‌اند

به گزارش ایلام ۵۳ به نقل از خبرگزاری فارس از ایلام، فلاح غلامی فرماندار شهرستان ملکشاهی امروز در مراسم ویژه هفته دفاع مقدس گفت: امروز مردم غیور ملکشاهی که تمام قبایل و طوایف آنها دارای ساختار ایلی هستند در این برنامه که به مناسبت هفته دفاع مقدس و در اولین روز ماه ربیع الاول با برنامه های بومی محلی و احیای سنت ها با محتوای دفاع مقدس، رزم و بزم، طبیعت اجرا می شود شرکت کرده‌اند.

وی افزود: این ویژه برنامه ها با اجرای نمایش های اسب دوانی، ورزش باستانی، طناب کشی و … برگزار شده که مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

فرماندار شهرستان ملکشاهی ادامه داد: مردم این دیار همیشه پشتیبان نظام، انقلاب و ولایت بوده و زمان هشت سال دفاع مقدس این مردم، زبانزد عام و خاص هستند.

وی یادآور شد: این حضور گسترده مردم به دشمن این پیام را می دهد که مردم کُرد پای لوای مقدس انقلاب اسلامی ایستاده اند و تمام سنت ها، آوا و نواها و سلحشوران این دیار به دفاع از دین اینجا آمده اند.

غلامی عنوان کرد: مردم شهرستان ملکشاهی دوستدار و شیعه ائمه اطهار(ع) هستند که در خدمتگزاری به زائرین اربعین حسینی نقش اساسی ایفا کردند.

وی تصریح کرد: امروز با افتخار شاهدیم مردم ملکشاهی کنار پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران بزم شادی سر می دهند.

فرماندار شهرستان ملکشاهی در پایان خاطرنشان کرد: از تمام دستگاههای فرهنگی می خواهیم نسبت به احیای سنت های بومی محلی استان اقدام کنند.

انتهای پیام