رفتن به بالا

پایگاه خبری فرهنگی اجتماعی ایلام 53

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 20 April
  • چهارشنبه 6 مهر 1401 - 11:25
  • کد خبر : 204066
  • دولت
  • چاپ خبر : ۱۶۰ میلیارد ریال برای تجهیز اتوبوس های درون شهری ایلام نیاز است

رییس سازمان حمل و نقل، بار و مسافر شهرداری ایلام گفت: ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای خرید ۱۳ دستگاه اتوبوس جدید درون شهری مورد نیاز است.

به گزارش ایلام۵۳ به نقل ازایرنا محسن عباسی روز چهارشنبه اظهار داشت: طبق رایزنی های انجام گرفته با اتحادیه اتوبوسرانی شهری و سازمان همیاری شهرداری های کشور زمینه خرید و فعالیت ۱۳ دستگاه اتوبوس درون شهری جدید برای شهر ایلام اخذ شده است.

وی افزود: در این رایزنی ها مقرر شد ۲۰ درصد از کل هزینه خرید این اتوبوس ها توسط ایلام و ۸۰ درصد دیگر آن از سوی اتحادیه اتوبوسرانی و سازمان همیاری شهرداری ها تامین شود.

رییس سازمان حمل و نقل، بار و مسافر شهرداری ایلام یادآور شد: باتوجه به اینکه شهرداری ایلام توان تامین همه این مبلغ را ندارد در حال رایزنی با استانداری برای تامین این اعتبار هستیم.

عباسی ادامه داد: این ۱۳ دستگاه اتوبوس جدید در صورت تامین اعتبار و کمک از سوی استانداری بلافاصله خریداری و وارد چرخه فعالیت در شهر ایلام می شود.

وی تاکید کرد: شهر ایلام دارای ۲۹ اتوبوس بخش خصوصی و ۱۷ دستگاه ملکی شهرداری است که در حال فعالیت و خدمات رسانی هستند و ۱۳ دستگاه دیگر نیز نیاز تعمیر و بازسازی دارند.

رییس سازمان حمل و نقل، بار و مسافر شهرداری ایلام اضافه کرد: هرچند عمر مفید ناوگان شهری ۱۵ سال است اما بیشتر اتوبوس های فعال ایلام باوجود فرسودگی همچنان در حال فعالیت هستند و سال گذشته ۳۰ دستگاه از این ناوگان برای ادامه فعالیت تعمیر اساسی شدند.

عباسی گفت: راه اندازی و فعالیت خودروهای ون یکی دیگر از برنامه های این سازمان است که در اولین نشست شورای ترافیک ایلام مطرح و پیگیری خواهد شد.

وی در مورد خدمات رسانی ناوگان اتوبوس رانی شهردای ایلام در اربعین هم توضیح داد: اتوبوس های درون شهری شهرداری ایلام از هفتم تا ۳۱ شهریورماه در مهران استقرار یافتند و به جابجایی زائران پرداختند.

رییس سازمان حمل و نقل، بار و مسافر شهرداری ایلام اظهار داشت: ناوگان اتوبوس رانی شهرداری ایلام از هفتم تا سیزدهم و همچنین چهار روز آخر بعد از اربعین به تنهایی و بدون مشارکت استان های معین اقدام به جابجایی زائران کرد.

عباسی تاکید کرد: گرمای هوا و فعالیت مداوم باعث شد تا علاوه بر رانندگان، فشار زیادی به اتوبوس ها وارد شود و عمده این خودروها دچار آسیب و خرابی شدند و در حال تعمیر و بازسازی هستند.

اخبار مرتبط