رفتن به بالا

پایگاه خبری فرهنگی اجتماعی ایلام 53

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
  • شنبه 12 شهریور 1401 - 12:00
  • کد خبر : 204041
  • پیشخوان
  • چاپ خبر : احداث مخازن ذخیره آب به ظرفیت ۳۷۰۰ متر مکعب در مرز مهران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام با حضور در برنامه روژنا که بطور زنده از شبکه سیمای مرکز ایلام پخش شد به تشریح اقدامات صورت گرفته آبفا در حوزه آب و فاضلاب استان و همچنین فعالیت های آبفا جهت تامین آب زوار  اربعین حسینی پرداخت.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان؛ پرویز ناصری ضمن تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی، گفت: استان ایلام افتخار میزبانی قدوم مبارک زائرین را دارد و تمام تلاش مجموعه استان، ایجاد شرایطی است تا زایرین عزیز سفر راحتی را تجربه نمایند.

وی در رابطه با اقدامات آبفای استان جهت تامین آب زوار اربعین حسینی گفت: یکی از نیازهای اصلی و از دغدغه‌های مسئولین کشور و استان بحث تامین آب مهران می باشد که طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و با تلاش شبانه روزی مجموعه همکاران این شرکت با احداث مخزن ۱۰۰ متر مکعبی و اجرای ۴کیلومتر خط انتقال، آب پارکینگ اربعین تامین گردید.
ناصری افزود: همچنین با انجام پروژه‌های مناسب از لحاظ کمی و کیفی در مرز مهران از جمله احداث مخازن ذخیره آب به ظرفیت ۳۷۰۰ متر مکعب  توانسته‌ایم آب را برای ۳۰۰ هزار نفر در روز تامین نماییم.

وی در بحث فاضلاب اظهار داشت: با توجه به سیاست و حساسیت مدیریت پساب جهت جلوگیری از اثرات مخرب ثانویه و محیط زیستی، شرکت آب و فاضلاب استان ایلام تاکنون اقدام به احداث شبکه جمع‌آوری فاضلاب مسیرهای اصلی در پایانه مرزی مهران نموده که با استفاده از تمام ظرفیت‌های شرکت، خط رفت بطول ۱۰ کیلومتر اجرا شده  و در تلاش هستیم تا قبل از اربعین خط برگشت این پروژه را هم به بهره‌برداری برسانیم.

مدیرعامل آبفای استان تصریح کرد: پس از جمع‌آوری پساب در پایانه مرزی، ابتدا در محل سپتیک جمع و پس از مدت زمان کوتاهی با یک فرایند پیش تصفیه به محل تصفیه خانه فاضلاب شهر مهران جهت انجام فرایند تصفیه متداول انتقال داده می شود.

ناصری تاکید کرد : تمام توان، تجهیزات و امکانات شرکت برای ارائه خدمت به زوار اربعین حسینی(ع) بکار گرفته خواهند شد تا زائرین گرامی هیچگونه دغدغه‌ای نداشته باشند.

مدیرعامل آبفای استان در رابطه با تامین آب بیمارستان رازی ایلام هم اظهار داشت:با توجه با اتصال خط لوله انتقال آب بیمارستان به تاسیسات آبرسانی ایجاد شده، اجرای زیرساخت‌های لازم از قبیل طراحی مجدد و اجرای تغییرات لازم در تنظیم میزان آب مورد نیاز کاربری‌های محل تحت پوشش، ایستگاه پمپاژ آب موجود و جداسازی آبیاری فضای‌سبز توسط دانشگاه علوم پزشکی، این شرکت نسبت به تامین آب بیمارستان ۳۷۶تختخوابی رازی ایلام اقدام نمود.

وی در رابطه با افت فشار آب برخی مناطق شهر ایلام که برخی از شهروندان آن را در ارتباط با تامین آب بیمارستان رازی دانستند گفت:  با توجه به اینکه استان ایلام در صدر استان‌های کم بارش بوده و اکثر چاه‌ها و منابع تامین با کاهش دبی آب استحصالی مواجه هستند و این امر باعث شده در مناطقی که بالاتر از تاسیسات و مخازن این شرکت احداث شده است شاهد افت فشار آب باشیم؛ مضاعف بر اینکه این شرکت به جهت مدیریت توزیع آب، شبانه خروجی مخازن شهر را کم کرده تا با پر شدن مخازن در طول روز مشکلی در تامین آب شهر نداشته باشیم .

از موارد دیگری که مدیرعامل آبفای استان به آن تاکید نمود بحث نصب تانکر ذخیره آب در پشت بام منازل بود؛ ناصری در پایان تاکید کرد: بیش از ۶۰ درصد منازل شهر ایلام تانکر ذخیره آب ندارد که این امر باعث شده با توجه به شرایط و وضعیت‌های مختلف از جمله قطعی آب و اصلاح و مرمت اجتناب ناپذیر شبکه، شهروندانی که تانکر ذخیره آب نصب نکرده‌اند دچار مشکل باشند لذا از  شهروندان درخواست داریم تا نسبت به نصب تانکر ذخیره آب اقدام کنند .

اخبار مرتبط