اقتصاد » پیشخوان
کد خبر : 204038
شنبه - 12 شهریور 1401 - 11:58

اختیارات ادارات گاز شهرستان ها بیشتر می‌شود

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان ایلام؛ ” ولی‌اله دینی” در نشست با مدیرعامل و رؤسای واحد شرکت گاز استان ایلام با بیان اینکه ساختار سازمانی بهره‌وری شرکت‌های گاز استانی با رویکرد اشراف نظارتی بازنگری و اصلاح می‌شود،افزود: به منظور افزایش خدمات‌رسانی به آحاد مختلف مردم و نیز بررسی موانع و مشکلات سازمانی ساختاری شرکت‌ها، بازدیدهای میدانی در دستور کار مدیریت مهندسی ساختار شرکت ملّی گاز قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه اصلاح ساختار سازمانی به‌منظور بروز خلاقیت و نوآوری در نیروهای صف سازمان، تمرکز‌‌زدایی از ستاد و واگذاری اختیارات به شهرستانها است، اظهار داشت: تلاش می‌شود که برخی از اختیارات از ستاد شرکت ملّی گاز در استانها و شهرستانها متمرکز شود تا ضمن چابک‌سازی ستاد، خدمات‌دهی به مردم بهتر از گذشته انجام و شرکت‌های گاز استانی در مقابل مردم نیز پاسخگو‌تر باشند.
دینی با اشاره به اینکه ساختار شرکت‌های گاز استانی بر اساس قابلیت‌های موجود و طرح‌های توسعه‌ای بازنگری می‌شوند، تصریح کرد: شرکت‌های گاز استانی می‌بایست در عملکرد خود بهره‌ور باشند و در این موضوع اهتمام جدی داشته باشند که در این راستا تلاش می‌شود چرخه بهره‌وری در این شرکت‌ها جاری شود.
مدیر مهندسی ساختار شرکت ملّی گاز ایران ابراز امیدواری کرد که نتیجه این بررسی‌ها و اقدامات سرانجام سبب چابکی سازمان و تحقق اهداف متصور شود و خروجی آن برای جامعه هدف در قالب بهبود روش ها، بهبود سیستم‌های اداری و تسهیل‌گری در خدمت رسانی، قابل لمس باشد.
دینی با بیان اینکه شرکت‌های گاز استانی نقطه پایانی چرخه تولید، انتقال و توزیع گاز بوده و بعنوان ویترین خروجی فعالیت‌های شرکت ملّی گاز ایران نمود پیدا می‌کنند، گفت: حوزه ساختار وظیفه سازماندهی و طراحی سازمان را برعهده دارد و ارزیابی شرکت‌های گاز استانی در دو برش استانی و ملّی انجام، که مرحله اول توسط استانداری‌ها و مرحله دوم از سوی ستاد شرکت ملّی گاز انجام می شود.
همچنین مدیر‌عامل شرکت گاز استان ایلام آماری از آخرین وضعیت منابع انسانی موجود و ساختار سازمانی ارائه داد و گفت: به منظور ایجاد انگیزه بیشتر در نیروها لازم است ساختار سازمانی شرکت نیز با فعالیت‌های جدید تعریف شده متناسب‌سازی شود.
با اشاره به اینکه هم‌‌اکنون ۱۰۰ درصد محمود کشاورز با اشاره به اینکه جامعه شهری و ۹۷ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز‌ طبیعی برخوردار هستند، افزود: در سال‌جاری تعداد قابل توجهی از مناطق روستایی استان گازدار خواهند شد که با اتمام این پروژه‌ها، میزان ضریب‌نفوذ گازرسانی در روستاها به ۹۹ درصد می‌رسد که تقریباً پرونده گازرسانی استان برای روستاهای دارای قابلیت گازرسانی بسته خواهد شد.
وی اظهار داشت: با پیشرفت گازرسانی در سطح استان تغییر فاز این مجموعه از یک شرکت پروژه‌محور به یک شرکت بهره‌بردار ضروری است، اظهار داشت: این تغییر استراتژی نیازمند بازنگری و بازآرایی ساختار سازمانی است.
مدیر‌عامل شرکت گاز استان ایلام از گازرسانی به ۲۶ شهر و ۵۱۷ روستای استان خبر داد و تصریح کرد: اجرای ۵ هزارو ۴۲۸ کیلومتر خطوط انتقال، تغذیه و شبکه توزیع، اشتراک‌پذیری ۱۹۸ هزارو ۳۲۲ اشتراک و گارزسانی به یکهزارو ۱۳۶ واحد تولیدی و صنعتی، بخشی از خدمات این شرکت به مردم استان بوده است.