رفتن به بالا

پایگاه خبری فرهنگی اجتماعی ایلام 53

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 25 April

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با اشاره به اینکه در پنجمین روز از هفته دولت، با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام، فرماندار شهرستان و جمعی از مسئولان محلّی، طرح گازرسانی به ۱۲ روستای هلیلان افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

به گزارش ایلام ۵۳؛ محمود کشاورز در آئین افتتاح و کلنگ‌زنی طرح گازرسانی به این روستاها افزود: از این تعداد، طرح گازرسانی به ۲ روستا افتتاح و ۱۰ روستای دیگر کلنگ‌زنی شد.
وی با بیان اینکه مشعل گاز در روستاهای گاودول و بان‌لکان از توابع هلیلان روشن و آرزوی دیرینه مردمان این مناطق محقق شد، اظهار داشت: برای گازرسانی به این دو روستا ۱۰ هزار متر شبکه توزیع گاز اجرا و مبلغ ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت ملّی گاز ایران هزینه شده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام از شروع عملیات اجرایی گازرسانی به ۱۰ روستای شهرستان هلیلان در قالب مصوبات سفر ریاست محترم جمهوری به استان ایلام خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد، عملیات اجرایی گازرسانی به ۸ روستا در حال انجام بوده و مشعل گاز در ۲ روستای گاودول و بان‌لکان امروز طی آئینی با حضور مسئولان استانی در این مناطق روشن شد.
کشاورز از کلنگ‌زنی گازرسانی به ۱۰ روستا در شهرستان هلیلان خبر داد و گفت: این روستاها شامل گلدره، پاتخت، شاهران، سیرکانه، چاله‌خشک علیا و سفلی، میدر علیا و سفلی، چنار آباد و باغ هستند که برای گازرسانی به این روستاها ۵۲ هزار متر شبکه توزیع گاز اجرا و مبلغ ۲۵۳ میلیارد ریال اعتبار هزینه خواهد شد.
وی با بیان اینکه با گازرسانی به این تعداد روستا ۵۷۵ خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شوند، افزود: شرکت گاز استان در راستای محرومیت زدایی مناطق روستایی برنامه‌های مدونی در دستور کار قرار داده که انتظار می‌رود در کمترین زمان ممکن روستاهای باقیمانده فاقد گاز در شهرستان هلیلان به اتمام برسند.
مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با بیان اینکه شهرستان هلیلان دارای یک شهر و ۶۳ روستا می‌باشد که ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۸۱ درصد جمعیت روستایی آن از نعمت گاز برخوردار شده‌اند، اظهار داشت: از ابتدای گازرسانی به این شهرستان تاکنون، ۱۸۴ کیلومتر خطوط تغذیه و شبکه گاز اجرا شده‌ است که تعداد مشترکین مناطق شهری و روستایی این شهرستان ۳ هزارو ۷۹۹ مشترک بوده که در این راستا تعداد ۲ هزارو ۹۲۲ انشعاب علمک نصب شده است.
همچنین معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام با اشاره به اینکه با گازرسانی به مناطق محروم زردلان دانه به دانه از پازل های محرومیت جابجا می شود، گفت: کارکنان شرکت گاز استان تلاشگران عرصه خدمت بی‌منت هستند که با گازرسانی به مناطق محروم روستایی، خدمات دولت کار و کرامت را در مناطق صعب‌العبور جاری می کنند.
سعید هژبری گازرسانی به مناطق محروم روستایی را از اولویت های دولت سیزدهم برشمرد و افزود: اکثر مناطق روستایی هلیلان کوهستانی و صعب العبور هستند و علیرغم دوری و سختی مسیر و مشکلات جغرافیایی منطقه، با تلاش شبانه روزی پرسنل و پیمانکاران شرکت گاز استان، خوشبختانه کار گازرسانی در این مناطق یکی پس از دیگری به اتمام می رسد.
وی با بیان اینکه ارائه خدمات مختلف همچون گاز، آب و برق و غیره از برکات نظام جمهوری اسلامی است و باید عرضه این خدمات همانند گذشته در سراسر مناطق روستایی استان به عدالت برقرار شود،اظهار داشت: با گازرسانی به مناطق محروم روستایی نه تنها از جنگلها صیانت می شود بلکه باعث کاهش مهاجرت روستائیان به شهرها می شود.
معاون امور عمرانی استاندار ایلام با اشاره به اینکه با انتقال گازبه مناطق کمتر توسعه یافته و صعب العبود ، درختان و طبیعت زیبا و محیط زیست منطقه از هر آسیبی در امان می‌ماند، تصریح کرد: افتتاح پروژه‌های گازرسانی برای آحاد مختلف مردم قابل لمس است و در فصل سرما گرمابخش منازل خانواده‌ها و مشکلات تاُمین سایر سوخت‌ها از ذهن مردم پاک می شود.
هژبری از تلاش‌های مدیرعامل، کارکنان شرکت گاز استان در گازرسانی به منطقه محروم هلیلان قدردانی کرد و گفت: انتظار می‌رود که شرکت گاز استان در راستای محرومیت‌زدایی باقیمانده روستاهایی را که دارای قابلیت گازرسانی هستند در کمترین زمان ممکن انجام دهند تا عدالت عمومی برای مردم مناطق محروم محقق شود.

اخبار مرتبط