رفتن به بالا

پایگاه خبری فرهنگی اجتماعی ایلام 53

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام از آغاز مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم از فردا به مدت دو روز در صحن امامزاده علی صالح(ع) شهر صالح‌آباد خبر داد.

به گزارش ایلام ۵۳؛حجت‌الاسلام‌والمسلمین«مرتضی عزیزی»  اظهار کرد: مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم در ایلام با حضور  ۸۶ نفر از راه یافتگان به مرحله استانی فردا یکشنبه ۳۰ مرداد به مدت ۲ روز در آستان مقدس امام زاده علی صالح(ع) شهر صالح آباد در ۱۲ رشته قرآنی  برگزار  خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیان اینکه این مسابقات در سه بخش آوایی انفرادی، گروهی و معارفی برگزار خواهد شد، تصریح کرد: رشته‌های حفظ ۵، ۱۰، ۲۰ و کل قرآن کریم، قرائت تحقیق، ترتیل، اذان و دعاخوانی در بخش آوایی انفرادی قرار دارد و در بخش گروهی نیز شرکت‌کنندگان در رشته‌های مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

عزیزی با اشاره به اینکه تفسیر عمومی قرآن کریم، ترجمه نهج البلاغه و ترجمه صحیفه سجادیه  رشته‌های بخش معارفی این مسابقات است، گفت:  از  ابتدای اعلام فراخوان این دوره از مسابقات ۵۴۰ نفر از  نقاط مختلف استان در مسابقات ثبت نام کرده که بعد از برگزاری مسابقات مرحله شهرستانی ۸۶ نفر در رشته های مختلف به مرحله استانی راه پیدا کردند.

وی با بیان اینکه چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران امسال در رشته‌های مختلف و با حضور خواهران و برادران بالای ۱۸ سال برگزار  می شود، گفت: نفرات برتر هر رشته به مسابقات مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد.

انتهای پیام

اخبار مرتبط