رفتن به بالا

پایگاه خبری فرهنگی اجتماعی ایلام 53

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April
  • یکشنبه 23 مرداد 1401 - 16:00
  • کد خبر : 203847
  • پیشخوان
  • چاپ خبر : بانک باتری سیستم های یو پی اس در پالایشگاه گاز ایلام نصب و راه اندازی شد.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام از نصب و راه اندازی بانک باتری های منابع برق بی وقفه در این واحد صنعتی خبر داد و گفت: در اورهال امسال، بانک های باتری ۶ دستگاه از منابع برق بی‌وقفه مهم در پالایشگاه گاز ایلام تعویض شد و پس از انجام تست های لازم، زیر بار قرار گرفت.

به گزارش ایلام۵۳؛روح اله نوریان افزود: سیستم های منابع برق بی‌وقفه یا همان یوپی‌اس ها بواسطه تأمین برق بی وقفه و با کیفیت برای سیستم های کنترل و مانیتورینگ فرآیند، در تولید پایدار پالایشگاه نقش حیاتی ایفا می کنند.
نوریان تصریح کرد: پس از آنکه در سال گذشته در تست های ظرفیت سنجی باتری‌ها مشخص شد ظرفیت باتری چند دستگاه مهم تقلیل یافته است، فرآیند جایگزینی این باتری ها در دستور کار قرار گرفت و به دلیل خارجی بودن باتری های موجود، مذاکره با سازندگان داخلی جهت ارزیابی توان تولید کنندگان داخلی به انجام رسید.
مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام گفت: با انتخاب مشخصات فنی جدید باتری ها بر اساس میزان مصارف واقعی و عملیاتی سیستم های کنترل و تطبیق با توان داخلی سازندگان، ضمن رعایت استانداردهای جاری، تقاضای خرید صادر گردید و پس از طی تشریفات مناقصه و مشخص شدن پیمانکار، این باتری ها در مدت کمتر از ۴ ماه در کارخانه سازنده تولید شد و جهت نصب به پالایشگاه منتقل گردید.
نوریان افزود: به دلیل تغییر مشخصات فنی باتری ها می‌بایست تغییرات لازم در کارت های الکترونیکی یو‌پی‌اس ها جهت تنظیم مدار شارژ و تناسب جریان خروجی شارژرها با باتری های جدید اعمال می شد که پس از انجام مطالعات لازم، این اقدام توسط کارشناسان این واحد در اورهال امسال روی دستگاهها انجام گرفت.
وی به صرفه جویی حاصل از این اقدام اشاره کرد و اظهار داشت: گزینش فنی، اقتصادی مشخصات باتری‏ ها تأثیر چشمگیری در کاهش هزینه داشت و همچنین تولید کالا در داخل کشور، مانع خروج میزان قابل توجهی ارز از کشور شد.
نوریان تصریح کرد: تعمیر و راه اندازی یک دستگاه یو‌پی‌اس صنعتی، تعویض خازن های AC و DC یو‌پی‌اس ها و انجام تست های عملیاتی این ادوات برای افزایش قابلیت اطمینان دستگاهها از دیگر اقدامات مهم واحد تعمیرات برق در حوزه منابع برق بی وقفه در اورهال امسال بوده است.

اخبار مرتبط