رفتن به بالا

پایگاه خبری فرهنگی اجتماعی ایلام 53

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
  • یکشنبه 23 مرداد 1401 - 13:46
  • کد خبر : 203844
  • پیشخوان
  • چاپ خبر : اربعین بیت الغزل استان از آغاز فعالیت دولت سیزدهم در استان بوده است

استاندار ایلام در نشست شورای فرهنگ عمومی استان گفت:علاوه بر فراهم نمودن سفر ارزان قیمت و ایمن برای زوار، نباید از موضوع فرهنگی غافل شویم

دکتر حسن بهرام نیا روز یکشنبه ۲۳ مرداد در نشست شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام برگزار شد، با عنوان این مطلب که ظرفیت اسکان زوار در ایلام به ۶۰ هزار نفر می رسد، اضافه کرد: تنها شهرستان چرداول ظرفیت حدود ۱۵ هزار نفر اسکان زائر را دارد.

وی با اشاره موکب سه راه راهی کارزان، گفت: این موکب بزرگ و عظیم روزانه ۶ هزار پرس غذا پخت می کند و ظرفیت اسکان دو هزار نفر را دارد.

استاندار ایلام جایگاه فضای مجازی و رسانه های استان را در کشور بسیار جایگاه مطلوب و قابل اتکایی عنوان کرد و گفت: صدا و سیما و رسانه ها اخبار استان در حوزه اربعین را در سطح ملی انعکاس دهد که این مهم جایگاه ایلام را در کشور ویژه خواهد کرد.

وی ادامه داد: حداقل امکانات برای ایجاد سفر ارزان قیمت، ایمن را برای زوار فراهم کنیم که در کنار این مسایل نباید از موضوعات فرهنگی در اربعین غافل شویم.

دکتر بهرام نیا اضافه کرد: فضای شهرستان ها و فضای استان بایست بصورت شنیداری، تصویری و … اربعینی باشد که در صورت تحقق این مهم قطعا شیرینی سفر زیارت زوار دوچندان خواهد شد.

وی یادآور شد: برگزاری نماز جماعت، تعزیه خوانی و فضای سازی اربعینی در شهرستان های زائر پذیر در دستور کار قرار گرفته است.

استاندار ایلام اربعین را بیت الغزل استان از آغاز فعالیت دولت سیزدهم در استان عنوان کرد و گفت: از آغاز کار دولت سیزدهم در استان ایلام، برای برگزاری باشکوه اربعین تمامی تمهیدات و برنامه ریزی اتخاذ شده و نشست های هماهنگی متعددی برای خدمات دهی شایسته به زوار برگزار گردیده است.

وی با بیان اینکه زوار تا حدامکان به ماشین شخصی به مهران بیایند، گفت: پارکینگ اربعین ظرفیت بیش از ۵۰ هزار وسیله نقلیه را دارد که زوار می توانند از این پارکینگ استفاده کنند.

دکتر بهرام‌نیا با تاکید بر سخنان امام جمعه ایلام بر فضاسازی فرهنگی در اربعین گفت: این مهم بایست در دستور کار ستاد اربعین استان قرار گیرد.

اخبار مرتبط