پیشخوان
کد خبر : 203813
یکشنبه - 16 مرداد 1401 - 11:19
مدیرعامل شرکت پالایش گاز استان ایلام گفت:

مکانیزه شدن تخلیه و شارژ بسترهای نمزدایی و کاتالیستی در پالایشگاه گاز ایلام

به گزارش ایلام۵۳ به نقل از به گزارش روابط عمومی شرکت پالایش گاز استان ایلام، روح اله نوریان افزود: در دوره‌های قبلی، بسترها به روش سنتی تخلیه و شارژمی شدند که با برنامه ریزی های صورت گرفته و مذاکره با شرکت های دانش بنیان، در این دوره تصمیم به استفاده ازروش تخلیه و شارژ بصورت مکانیزه گردید.
وی با اشاره به اینکه برای اجرای این موضوع از خدمات تخصصی یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان بومی استفاده شده است، اظهارداشت:استفاده از این روش علاوه بر بهبود شرایط زیست محیطی به جهت جلوگیری از پراکندگی گرد و غبار مواد شیمیایی در فضای آزاد در حین تخلیه مکانیزه،عدم نیاز به حضور نفرات در فضای بسته در حین عملیات شارژ بستر و تاثیر مستقیم بر کاهش زمان تعمیرات اساسی در مقایسه با دوره‌های پیشین را در پی دارد.
نوریان به سایر مزایای مکانیزه شدن این موضوع اشاره و تصریح کرد: توزیع یکنواخت مدیا درلایه‌های مختلف بسترها به دلیل استفاده ازروش مکانیزه و سرعت مناسب و بدون وقفه به جهت عدم نیاز به تعویض نفر داخل بستر و با سرعت بارگیری ۸ تن در ساعت در زمان شارژ، جلوگیری از تعطیلی دیگر جبهه‌های کاری به دلیل کاهش قابل ملاحظه تولید گرد و غبار در حین عملیات تخلیه و شارژ بسترها و کاهش زمان تمیزکاری و آماده شدن آنها جهت آغاز عملیات بارگیری و غیره می باشد.
مدیر عامل شرکت پالایش گازایلام خاطرنشان کرد: در تعمیرات اساسی امسال، سه بستر نمزدای گاز و دو بستر کاتالیستی بازیافت گوگرد به صورت کامل و لایه بالایی یک بستر کاتالیستی دیگر به میزان مجموع ۲۲۰ تن تخلیه و شارژ شدند.
وی در پایان از همکاری واحدهای مهندسی، حمل و نقل، بازرسی‌فنی، انبار، ایمنی، بهره‌برداری و سایر واحدها برای انجام موفقیت‌آمیز این عملیات قدردانی کرد.