بهداشت و درمان » پیشخوان » محیط زیست
کد خبر : 203752
چهارشنبه - 5 مرداد 1401 - 10:30

بازدید مدیرکل دیوان محاسبات و مدیرعامل آبفای استان از تاسیسات سد و تصفیه خانه فاضلاب شهر ایلام

به گزارش ایلام ۵۳ و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان ایلام؛ پرویز ناصری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام در حاشیه این بازدید گفت: طرح ارتقاء تصفیه خانه فاضلاب شهر ایلام از سال ۹۷ شروع که به دلیل عدم تخصیص اعتبار، پیشرفت فیزیکی آن ۲۰ درصد بود و خوشبختانه با پیگیری های به عمل آمده، این طرح جزو طرح های اولویت دار در کشور مطرح شد که در جریان سفر ریاست محترم جمهوری به استان مبلغ ۹۰۰میلیارد ریال به این پروژه اختصاص پیدا کرد.

وی افزود: این تخصیص در سه سهم وزارت نیرو، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) هرکدام به طور مساوی تقسیم شده و با عنایت به پیگیری بعمل آمده توانستیم سهم وزارت نیرو را جذب کنیم و مکاتبات لازم در زمینه جذب مابقی اعتبار در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام ادامه داد: تلاش ما بر این است تا در جهت رفاه حال شهروندان، حفظ محیط زیست و جلوگیری از اثرات منفی ثانویه در صورت تحقق اعتبار بتوانیم ضمن تکمیل پروژه تا پایان سال جاری کیفیت پساب خروجی تصفیه خانه فاضلاب شهر ایلام را بالا ببریم.

ناصری فرآیند تصفیه فاضلاب در مدول دوم را تصفیه کامل بیولوژیکی به روش لجن فعال آ دو او با قابلیت حذف نیتروژن و فسفر عنوان کرد و گفت: کیفیت پساب حاصل از فرآیند در نظر گرفته شده مطابق با استانداردهای سازمان حفاظت محیط زیست ایران جهت تخلیه به آب های سطحی است.

وی در پایان تاکید کرد: در ساخت و اجرای مدول دوم این تصفیه‌خانه از تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا استفاده می شود.

در طی این بازدید مدیرکل دیوان محاسبات استان، ضمن تشکر از خدمات رسانی مطلوب این شرکت به مشترکان، اظهار کرد: خوشبختانه در حوزه شرکت آب و فاضلاب استان، تلاش و زحمات مدیریت و کارکنان این شرکت علاوه بر اینکه در بین عموم مردم نمود دارد بلکه موجب اطمینان خاطر شهروندان نیز شده است و آمادگی داریم برای حل مشکلات و موانع احتمالی، آبفا را یاری نماییم.

وی با تاکید بر حفظ و حراست از بیت المال تاکید کرد: دیوان محاسبات پاسدار بیت المال است و با نظارت بر عملکرد دستگاهها، در راستای تقویت حلقه های تولید عمل می نماید.