رفتن به بالا

پایگاه خبری فرهنگی اجتماعی ایلام 53

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
  • یکشنبه 2 مرداد 1401 - 17:50
  • کد خبر : 203741
  • پیشخوان
  • چاپ خبر : برخورداری ۱۸ روستای شهرستان هلیلان از سیستم آب آشامیدنی

جلسه بررسی برنامه های پایداری کمی و کیفی یکپارچه سازی خدمات شهری و روستایی و همچنین روند پیشرفت اجرای پروژه های جلوگیری از تنش آبی  شرکت آب و فاضلاب استان ایلام در سال ۱۴۰۱ برگزار شد

به گزارش ایلام۵۳، در این جلسه معاون بهره‌برداری و توسعه آب استان ، گزارش مبسوطی از  وضعیت طرح‌ها و پروژه‌های در راستای جلوگیری از تنش آبی توسط شرکت آب و فاضلاب استان ایلام که در دست اجرا هستند و همچنین میزان اعتبارات هزینه شده و مسائل و مشکلات پروژه‌ها را ارائه نمودند.

“مهندس امیر باقی ” در این جلسه با بیان اینکه کاهش بارش‌ها در استان ایلام خود را به صورت جدی‌تری نمایان ساخته است، خاطرنشان ساخت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تمام سعی ما این است که همه شهرهای استان ایلام به منابع تأمین آب پایدار متصل شوند و نیز تلاش می‌کنیم اعتبارات لازم در این خصوص مهیا شود.

وی افزود: ۸ شهر استان دچار تنش آبی هستند که پروژه های مرتبط با آن‌ها در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: در  ۴۰۴ روستای استان هم در راستای جلوگیری از تنش آبی برنامه های عملیاتی و اقدامات اجرایی از قبیل مطالعه و احصاء پروژه های مورد نیاز و همچنین اقدامات اصلاحی شامل مهندسی مجدد منصوبات چاه و پهنه‌بندی شبکه‌های توزیع و پایش وضعیت کیفی آب شرب اقدامات کابردی در دستور کار قرار دارد.

باقی یادآور شد: در طول سه ماه اول سال۱۴۰۱ ، ۲۲/۵ کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه توزیع همچنین حفر و تجهیز دو حلقه چاه در شهرستان هلیلان جهت جلوگیری از تنش آبی اجرا شده و با اقدامات انجام شده ۱۸ روستای فاقد آب در شهرستان هلیلان از نعمت آب پایدار برخوردار شده اند.

وی بیان داشت: شرکت آب و فاضلاب استان با وجود تمامی مشکلات، کاهش بارندگی‌ها، افزایش  دما و شهرها و روستاهای دارای تنش آبی، توانسته است با همکاری و همدلی‌ای که در بین همکاران شرکت آب و فاضلاب استان است، تامین و توزیع آب استان را به نحوه مطلوبی انجام دهد.

اخبار مرتبط