پیشخوان » سیاست
کد خبر : 203621
سه شنبه - 27 اردیبهشت 1401 - 20:11
استاندار در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید؛

ضرب الاجل یک هفته ای استاندار ایلام برای تعیین تکلیف واحد های تغییر کاربری داده شده

به گزارش ایلام ۵۳به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام نیا در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان ضمن اینکه خواستار تعیین تکلیف هر چه سریعتر واحد های صنعتی و تولیدی گردید که تغییر کاربری داده شده‌اند، اظهار داشت: حداکثر ظرف یک هفته آب، برق، گاز و تلفن و … واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک صنعتی ایلام که به خانه باغ تغییر کاربری داده‌اند، قطع و به مرجع قضایی معرفی شوند.

وی در ادامه خواستار تسریع در روند اشتغال زایی خرد در استان شد و گفت: توجه به مشاغل خرد که جزو تاکیدات ریاست محترم جمهور بوده زمینه ساز اشتغال فراوان در استان است که متاسفانه این موضوع مهم مغفول مانده است.

وی تاکید کرد: در این راستا باید از روستاییان حمایت کنیم تا مشاغل خرد رونق بگیرد و رونق اشتغال در استان را شاهد باشیم.

استاندار ایلام در ادامه دلیل تعطیلی برخی کارخانجات نظیر کارخانه شیر و لبنیات در کشور را عدم حمایت از دامداران خرد عنوان کرد و گفت: دامداران خرد علاوه بر تامین مایحتاج روزانه کارخانجات مذکور، رونق اشتغال را نیز به‌همراه دارند که باید از آنان حمایت شود.

دکتر بهرام نیا با بیان اینکه اهتمام مدیران استان گره گشایی از مشکلات تولید کنندگان باید باشد، گفت: معدل همکاری و تعامل دستگاه های اجرایی و بانک ها برای رفع موانع تولید در استان رضایت بخش و مطلوب است که این روند باید استمرار داشته باشد.

?در این نشست مسائل و مشکلات شرکت‌ داده پردازی دورنمای دانش فردا شهرستان ایلام، طرح قارچ شهر ایلام، طرح ماهی سرد آبی در میمه زرین آباد، شرکت فجر ایلام ( تولید کننده انواع فنر خودرو شهر ایلام، شرکت ایوان سفال شهرستان مهران، شرکت هزاره سوم شهرستان ایلام مطرح مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم در جهت رفع موانع اتخاذ گردید.