رفتن به بالا

پایگاه خبری فرهنگی اجتماعی ایلام 53

تعداد اخبار امروز : 7 خبر


  • پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 18 April

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام گفت: تعداد ۵۵۷ نفر بیمار خاص که شامل ۲۲۰ نفر ام.اس، ۱۲۴ نفر دیالیز، ۱۰۳ نفر پیوند کلیه، ۹۴ نفر تالاسمی و ۱۶ نفر هموفیلی تحت پوشش بیمه سلامت در استان هستند.

به گزارش ایلام۵۳؛نورالدین رحیمی مدیرکل سازمان بیمه سلامت استان ایلام گفت: ۳۷۵ هزار نفر بیمه شده در صندوق‌های کارکنان دولت، بیمه سلامت ایرانیان، عشایر و روستاییان و سایر اقشار تحت پوشش بیمه سلامت در استان هستند که دیگر پوشش‌های جانبی سایر اقشار نیز شامل خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران، دانشجویان، طلاب، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد و اتباع خارجی که در کشور و دارای کارت آمایش هستند.

وی افزود: با دستور رئیس جمهور درباره سه دهک اول جامعه، تمام افرادی که فاقد پوشش بیمه هستند و به علت عدم دسترسی توانایی ثبت نام نداشته باشند به صورت اتوماتیک با استعلام کد ملی از ثبت احوال بیمه می‌شوند که در این راستا تعداد ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بیمه شدند.

مدیرکل بیمه سلامت ایلام گفت: این افراد با ارائه کد ملی به مراکز خدمات درمانی، دولتی می‌توانند از خدمات نظام ارجاع پزشک خانواده و در صورت ارجاع به بخش خصوصی استفاده کنند و توسط سازمان بیمه سلامت ۹۰ درصد هزینه درمان و بستری و ۷۰ درصد خدمات سرپایی پرداخت می‌شود.

رحیمی ادامه داد: دولت برای هر نفر در ماه ۹۰ هزار تومان یارانه بیمه شدن این افراد را به سازمان‌های بیمه‌گر پرداخت می‌کند.

وی در ادامه گفت: تمامی افراد دهک‌های بالاتر که فاقد پوشش بیمه هستند با مراجعه به دفاتر پیشخوان با درصدی تخفیف این افراد بیمه خواهند شد و می‌توانند از خدمات بیمه‌ای استفاده کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام افزود: تمامی افراد تحت هر بیمه‌ای اعم از تامین اجتماعی، کارکنان و… که در سال ۱۴۰۰ به مراکز درمانی و ناباروری چه دولتی یا خصوصی مراجعه و به صورت آزاد هزینه پرداخت کرده‌اند با ارائه اسناد برابر تعرفه دولتی مبالغ با آنها پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اهتمام ویژه دولت در بحث سلامت امسال جز بی‌سابقه‌ترین اقدامات بوده که تمام مطالبات سال ۱۴۰۰ بخش خصوصی و دولتی به صورت یکجا و کامل پرداخت شد و هیچ گونه بدهی سازمان بیمه سلامت و اداره کل بیمه سلامت استان به مراکز دولتی و خصوصی ندارد مگر کسی که مشکل اسناد داشته یا دیر تحویل داده باشد.

رحیمی در ادامه خاطرنشان کرد: تعداد ۵۵۷ نفر بیمار خاص که شامل ۲۲۰ نفر ام.اس، ۱۲۴ نفر دیالیز، ۱۰۳ نفر پیوند کلیه، ۹۴ نفر تالاسمی و ۱۶ نفر هموفیلی تحت پوشش بیمه سلامت در استان هستند که تمام خدمات مرتبط با بیماری‌های خاص حدود ۹۰ تا ۹۵ درصد پرداخت و داروهای این بیماران تحت پوشش بیمه هستند.

وی گفت: با حمایت دولت و مجلس، سازمان بیمه سلامت صندوقی مستقل تحت عنوان صندوق بیماران خاص و صعب العلاج راه‌اندازی می‌کند که تمام نیازهای این بیماران به لحاظ درمان، دارو و بهداشت تحت پوشش قرار می‌گیرد که در آینده نزدیک روش‌های اجرایی، نحوه مراجعه مردم و ثبت نام اعلام و بعد از نهایی شدن و تصویب از طریق وزیر بهداشت و رئیس سازمان بیمه سلامت به زودی اعلام می‌شود و یک خبر بسیار مهم و ارزشمند برای بیماران خاص است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط