رفتن به بالا

پایگاه خبری فرهنگی اجتماعی ایلام 53

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 25 April

طی حکمی از سوی حجت الاسلام و المسلمین «یوسفعلی شکری» نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، حجت‌الاسلام و المسلمین «علی رحیم کریمی» به عنوان «مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد شهید ایلام منصوب شد.

به گزارش ایلام۵۳؛ دبیر شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کشور در آئین معارفه نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، اظهار داشت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، محصول چهل سال گذشته از عمر انقلاب و پیش بینی نیازهای حداقل چهل سال آینده برای نظام اسلامی است و مجموعه این بیانیه در سه کلمه خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی خلاصه و در راستای تحقق این سه بعد شکل گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن کاویانی راد  در تشریح رکن های خودسازی و جامعه پردازی، افزود: نظام جمهوری اسلامی اگر بخواهد در قالب این سه بعد حرکت نماید، باید یک الگوی عملی ارائه کند و الگویی که در این خصوص امتحان خود را به خوبی پس داده است، شهدا و ایثارگران هستند و جمهوری اسلامی نیز در پرتو فرمایشات حضرت امام خمینی (ره) توانست اصل خودسازی را به جامعه ارائه کند

وی بیان داشت: بنیاد شهید و امور ایثارگران در بعد مدیریتی و فرهنگی بر این نکته توجه دارد که بیش از همه دستگاه های نظام، از این سرمایه و الگوی عملی برخوردار است و باید بر این اساس نظام را آماده کند تا برای چهل سال آینده بر اساس این الگو برنامه ریزی نماید.

دبیر شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کشور با اشاره به فرمایش پیامبر اکرم (ص) که مومنان را یک امت واحد نامیدند، افزود: امروز برای تحقق ابعاد خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی به شدت نیازمند به الگویی همچون ایثار هستیم و وظیفه حوزه نمایندگی ولی فقیه در بنیاد، پیاده سازی این آرمان است.

وی خاطر نشان ساخت: امروز اقتضائات و ماموریت های جدیدی از سوی مقام معظم رهبری بر عهده حوزه نمایندگی ولی فقیه قرار داده شده است و امیدواریم این ماموریت های مهم در این دوره تحقق یابد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام نیز در این مراسم اظهار داشت: فلسفه بنیاد شهید و امور ایثارگران در وهله اول ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و حتی خدمات مختلفی که ارائه می شود به نوعی در قالب ترویج همین فرهنگ ناب و در جهت تکریم و سپاسگزاری از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران صورت می گیرد.

جمال اسدی تصریح کرد: اگر فرهنگ سازی در کنار ارائه خدمات وجود نداشته باشد، به هیچ عنوان نتایج مطلوب حاصل نخواهد شد، چرا که انسان هیچگاه از مسائل مادی اقناع نمی گردد، از این رو باید جنبه معنوی در زندگی انسان وجود داشته باشد، تا جنبه مادی زندگی معنا پیدا کند.

وی خاطر نشان ساخت: امیدواریم با راه اندازی دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد استان و با همراهی روحانیت معزز و نمایندگی ولی فقیه در ادارات و دستگاه های اجرائی بتوانیم در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، گام های جدیدی برداریم.

در پایان این مراسم طی حکمی از سوی حجت الاسلام و المسلمین «یوسفعلی شکری» نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثاران کشور، حجت‌الاسلام و المسلمین «علی رحیم کریمی» به عنوان «مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگان استان ایلام» منصوب شد.

اخبار مرتبط