پیشخوان » دولت
کد خبر : 141728
دوشنبه - 1 فروردین 1401 - 15:13
استاندار ایلام؛

ایلام نیازمند نمایشگاه دائمی صنایع دستی است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ایلام ۵۳، دکتر حسن بهرام نیا روز دوشنبه یکم فروردین ماه ۱۴۰۰ در حاشیه افتتاح نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی و نوروزگاه ایلام با عنوان این مطلب که صنایع دستی و سوغات محلی ایلام نیازمند ایجاد یک نمایشگاه دائمی برای عرضه همیشگی محصولات سنتی است، اظهار داشت: همه شهرستان های استان ظرفیت های بالایی در زمینه صنایع دستی و سوغات محلی دارند که نباید عرضه این توانمندی ها منحصر به زمان های خاصی چون نوروز باشد.

وی افزود: برخی از صنایع دستی و سوغات محلی ایلام به علت کیفیت بالای محصولات دارای برند هستند که قابلیت صادرات به بازارهای منطقه و جهانی را دارند.

دکتر بهرام نیا افزود: باتوجه به ارتباط موثر استان ایلام با استان های واسط و دیالی عراق باید از این فرصت به دست آمده برای معرفی و صادرات محصولات صنایع دستی و سوغات محلی استان استفاده شود.

وی تاکید کرد: باید برای حمایت از فعالان این حوزه هم زمینه صادرات به نقاط مختلف کشور و بازارهای بین المللی فراهم شود و هم با اعطای تسهیلات و کمک به رفع موانع تولید از این توان و ظرفیت استفاده کرد که این مهم می تواند زمینه اشتغال زایی، کسب دارمد پایدار و رونق اقتصاد استان را فراهم سازد.